اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مرکز هدایت حرکت‌های جهادی عنوان کرد

فعالیت 3000 گروه جهادی در مناطق محروم کشور

دبیر مرکز هدایت حرکت‌های جهادی گفت: سه هزار گروه جهادی در کشور مشغول به فعالیت هستند و در مناطق محروم کارهای عمرانی، کشاورزی، اشتغال‌زایی، آموزشی و... انجام می‌دهند.

فعالیت 3000 گروه جهادی در مناطق محروم کشور

وحید کمرروستا در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: تفکر اردوهای جهادی یکی از شاهکارهای اندیشه‌های بلند و پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب است که بر اساس آن جهاد سازندگی تشکیل شد.

وی ادامه داد: این نهاد مردمی در واقع از 31 خرداد ماه سال 59 تشکیل شد و جهاد سازندگی در طول سال‌های پس از انقلاب خدمات فراوانی در عرصه‌های دفاع مقدس، کشاورزی، عمرانی و... داشت.

وی با اشاره به اینکه تشکیل تکمیلی این نهاد دچار تغییراتی در حوزه ساختاری شد، بیان داشت: از سال 79 پس از ادغام جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی به‌صورت سازماندهی شده بنا بر تدبیر بلند مقام معظم رهبری، بسیج سازندگی تشکیل شد.

*اولویت‌ اصلی حرکت‌های جهادی، کارهای فرهنگی است

دبیر مرکز هدایت حرکت‌های جهادی تصریح کرد: حدود سه هزار گروه جهادی در کشور مشغول به فعالیت هستند و در مناطق محروم کارهای عمرانی، کشاورزی، اشتغال‌زایی، آموزشی و... انجام می‌دهند.

وی اولویت‌ اصلی حرکت‌های جهادی را کارهای فرهنگی اعلام کرد و ابراز داشت: باید کار فرهنگی انجام شود تا کارهای عمرانی و سایر اقدامات نتیجه‌ای داشته باشد.

به گفته کمرروستا، سه هزار گروه جهادی در واحدهای مختلف سال کار می‌کنند و به مناطق محروم عزیمت می‌کنند.

*گروه شناسایی کار و عرصه را شناسایی می‌کند

وی با تاکید بر اینکه قبل از اعزام گروه‌های جهادی، تیم‌های شناسایی به مناطق محروم می‌روند، گفت: گروه شناسایی با کار علمی و کارشناسی، کار و عرصه را شناسایی و گروه‌های فعال جهادی به مناطق اعزام می‌شوند و فعالیت خود را شروع می‌کنند.

*اردوهای جهادی موجب خودسازی معنوی شرکت‌کنندگان می‌شود

کمرروستا شرکت در این اردوها را موجب خودسازی معنوی و فردی شرکت‌کنندگان دانست و افزود: شرکت‌کنندگان ضمن تجربه‌اندوزی با محرومیت‌ها آشنا می‌شوند و اقدامات فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و... انجام می‌دهند.

*کار گروه‌های جهادی بر اساس منطقه‌محوری است

دبیر مرکز هدایت حرکت‌های جهادی شرکت در این اردوها را بدون محدودیت عنوان کرد و ادامه داد: کار گروه‌های جهادی بومی و منطقه‌محوری است و اقدامات بر اساس شاخصه‌های محرومیت و با هدف محرومیت‌زدایی است.

وی فعالیت گروه‌های جهادی را موجب تزریق روحیه جهادی در بین مسئولان عنوان کرد و فعالیت مناسب گروه‌ها را عامل تشویق مسئولان به جهاد اداری برشمرد.

کمرروستا تاکید کرد: گروه‌های جهادی با یک مطالبه‌گری انقلابی از مسئولان، مشکلات مناطق را مطرح می‌کنند و مسئولان نیز سهم خود را در این حرکت عظیم مردمی انجام دهند.

انتهای پیام/2700/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول