اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج سازندگی کشور:

3 هزار گروه جهادی در کشور فعالیت می‌کنند

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: در حال حاضر 3 هزار گروه جهادی در کشور، در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف مشغول خدمات‌رسانی به مردم مناطق محروم و روستایی هستند.

3 هزار گروه جهادی در کشور فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار مجید خراسانی ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های اردوهای جهادی در اردبیل اظهار داشت: در سال‌های اخیر و بعد از انحلال جهاد سازندگی در اقدامی شایسته سازمان بسیج سازندگی فعالیت خود را با تکیه بر جوانان توانمند و دختران و پسران دانشجو و آینده‌دار آغاز کرد تا بتوانند بازوی توانمند در توسعه و پیشرفت کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: در گام اول همه ساله 3.5 میلیون جوان در 9 عرصه ملی و 200 نوع فعالیت تمرین عمرانی و اقتصادی انجام می‌دهند و در حوزه‌های مختلف نظیر بهسازی مدارس، ساخت درمانگاه، خانه عالم و روستاها مشارکتی جدی دارند.

رئیس بسیج سازندگی کشور یادآور شد: بیش از 10 هزار مدرسه در طول سال‌های اخیر به همت جهادگران بسیجی بهسازی و نوسازی شده و بیش از 300 هزار دانش‌آموز و فرهنگی جهادی در این عرصه ورود پیدا کرده‌اند.

خراسانی گفت: در هفت سال گذشته در حالی که کمتر از 30 گروه جهادی در کشور فعالیت می‌کردند، اکنون این تعداد به 3 هزار گروه جهادی رسیده که در دور‌ترین مناطق برای نظام اسلامی و مردم متدین ایران خدمات ارائه می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: 50 درصد از این جهادگران دانشجویان دانشگاه‌های مختلف هستند که قریب ‌به اتفاق آنها نیز متخصصان عمران و معماری بوده که بی‌ادعا و بی‌ریا در این عرصه ورود پیدا کرده‌اند.

رئیس بسیج سازندگی کشور بیان داشت: 50 درصد فعالان جهادی نیز شامل دانش‌آموزان و نیروهای پر تلاش از مساجد، محلات و حوزه‌های علمیه هستند که در این عرصه ورودی موفق داشته‌اند.

خراسانی افزود: در عرصه آموزش‌های فنی و مهارتی، بهداشتی، درمانی، آموزشی، علمی، فرهنگی و قرآنی نیز جهادگران آستین بالا زده و وارد میدان عمل شده‌اند، به طوری که امسال شاهد آن هستیم که در تمام این عرصه‌ها موفقیت‌ها چشمگیر بوده، به طوری که همکاران ما هم اکنون در استان‌های مختلف در حال ارزیابی و بررسی روند پیشرفت پروژه‌ها هستند.

وی یکی از عظیم‌ترین دستاوردها در این حوزه را ظرفیت بکارگیری 3.5 میلوین جوان در حوزه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، کشاورزی، منابع طبیعی، آبخیزداری و ... اعلام کرد و ادامه داد: مزیت برگزاری این اردوها در شکوفایی استعدادها و نشاط جوانان است و جوانان بسیجی در قالب اردوهای جهادی و سازندگی به مناطق محروم روستایی ورود پیدا کرده و خدمات ارائه می‌کنند.

رئیس بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: با تدبیر سازمان بسیج سازندگی رویکرد پروژه‌ها در سال جاری به سمت اقتصاد مقاومتی رهنمون شده است.

خراسانی یادآور شد: ترویج تولیدات خانگی و روستایی در قالب اردوهای یکروزه، حلقه‌های صالحین، ارودهای متخصصین و مهندسان، اردوهای مساجد و محلات، اردوهای 10 روزه هجرت دانش‌آموزی و اردوهای 14 روزه بسیج دانشجویی پیش‌بینی شده است.

به گفته وی فعالیت بسیجیان در اردوهای طرح هجرت و بسیجی به صورت کاملاً داوطلبانه و با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت انجام می‌شود.

انتهای پیام/62001/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول