اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین:

محصولات کم‌خطر توان رقابت در بازار جهانی را دارند

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: محصولاتی که کمترین ضایعات زیست‌محیطی را داشته باشند در آینده توان رقابت در بازارهای جهانی را دارند.

محصولات کم‌خطر توان رقابت در بازار جهانی را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، سیاوش شمسی‌پور اظهار داشت: این استان با مساحت محدود از طرفی و داشتن شهرک‌های بزرگ صنعتی و با توجه به تمایلی که سرمایه‌گذاران با وجود زیرساخت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در استان دارند، بیش از دیگر مناطق کشور نیازمند فعالیت واحدهای صنعتی با رویکرد تولید محصول سبز و در سطحی کلان اجرای برنامه‌های مدیریت سبز است.

وی ضمن تقدیر از شرکت یونیلیور به عنوان یک واحد صنعتی پیشگام در برگزاری کارگاه آموزشی محصول سبز، تأکید کرد: این امر به ویژه با تغییر نگاه مدیران  واحدهای صنعتی به موضوع محیط زیست امکان‌‌‌‌پذیر است و در این راستا محیط زیست استان نیز با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف سعی بر نهادینه شدن این نوع از نگرش و تفکر در سطح صنایع استان دارد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: بر اساس برآوردهای سازمان محیط زیست اگر واحدهای صنعتی بتوانند طرح مدیریت سبز را پیاده کنند حدود 50 درصد در منابع و از جمله کاغذ و انرژی صرفه‌جویی می‌شود و با توجه به بحران‌های پیش رو خصوصاً در بحث آب که کشورمان با بحران مواجه شده است با راهکارهای خیلی ساده امکان صرفه جویی وجود دارد.

شمسی‌پور یادآور شد: صنایع باید در فرآیند تولید محصول طوری عمل کنند که کم‌ترین ضایعات زیست محیطی داشته باشند چراکه هرچه تولید می‌شود و هر آن چه در مسیر چرخه تولید قرار می‌گیرد در محیط زیست اثرگذار است و فقط محصولاتی که کم‌ترین ضایعات زیست‌محیطی داشته باشند در آینده توان رقابت در بازارهای جهانی دارند.

انتهای پیام/77002/ط/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول