اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه کرامت صورت می‌گیرد

برگزاری دومین جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی

کارشناس آموزش محیط زیست خراسان جنوبی گفت: دومین جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی همزمان با پنج منطقه کشور طی دهه کرامت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

برگزاری دومین جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی

آسیه صداقتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: توجه به جایگاه معارف اسلامی و سیره بزرگان در جامعه، همچنین اذعان به نقش دین در تغییر نگرش و رفتار مردم سبب شده تا امروزه فرامین الهی و دینی برای حفظ جلوه‌های گوناگون سرمایه‌های طبیعی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: از این رو سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با دهه کرامت در راستای جلب توجه و تفکر مردم علاقمندان و دوستداران محیط زیست به ویژه صاحب نظران و هنرمندان، جشنواره "محیط زیست در آموزه‌های رضوی"را برگزار می‌کند.

کارشناس آموزش محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه این جشنواره از 16 تا 26 شهریور ماه جاری برگزار می‌شود، افزود: دومین جشنواره محیط زیست در آموزه‎های رضوی از سری یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

صداقتی با اشاره به برگزاری این جشنواره در پنج منطقه کشور اذعان داشت: این جشنواره در استان‌های خراسان رضوی، البرز، بوشهر، لرستان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره در خراسان رضوی با محوریت بررسی اثرات بهره‌مندی از سیره و معارف حضرت ثامن‌الحجج در اصلاح رفتارهای محیط زیستی آحاد جامعه در سه بخش اصلی فیلم و عکس و خاطره‌نویسی برگزار می‌شود.

انتخاب 8 اثر برتر در خراسان جنوبی

کارشناس آموزش محیط زیست خراسان جنوبی، محیط زیست طبیعی و دریایی با تکیه بر تنوع زیستی و محیط زیست انسانی با تکیه بر عناصر آب، خاک، هوا و نقش انسان در حفاظت محیط زیست را از محورهای موضوعی این جشنواره عنوان کرد.

صداقتی استفاده از فرصت برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در راستای آموزش و تنویر افکار عمومی در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی و سرمایه‌های ملی محیط زیستی و ترویج رفتارهای بهنجار زیست محیطی، گسترش فعالیت‌های هنری مذهبی مرتبط با موضوعات محیط زیستی با استفاده از سیره بزرگان دین به ویژه امام رضا(ع) در میان فعالان فرهنگی و هنری در جامعه و شناسایی و تجلیل از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فعالان فرهنگی و هنری در زمینۀ محیط زیست با بهره ‎گرفتن از ظرفیت معارف اسلامی به ویژه فرهنگ رضوی را از اهداف این جشنواره دانست.

وی از دریافت 127 اثر در خراسان جنوبی خبر داد و اذعان داشت: این اثرات شامل 116 عکس و 10 فیلم است که از بین این اثرات هشت اثر شامل هفت عکس و یک فیلم به عنوان اثر برتر انتخاب شده است و به خراسان رضوی فرستاده می‌شود.

کارشناس آموزش محیط زیست خراسان جنوبی اذعان داشت: اختتامیه این جشنواره 26 شهریورماه جاری در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/69019/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول