اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز بین‌المللی رشد قشم خبر داد

عضویت مرکز رشد قشم در اتحادیه‌‌های بین‌المللی

مدیر مرکز بین‌المللی رشد قشم از عضویت این مرکز در اتحادیه پارک‌ها و مراکز بین المللی رشد دنیا، اتاق‌های بازرگانی فرانسه، ایتالیا، آلمان و انجمن دوستی ایران و برزیل و انجمن مراکز رشد دنیا خبر داد.

عضویت مرکز رشد قشم در اتحادیه‌‌های بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، مطهره حسینی با بیان این مطلب افزود: مرکز بین‌المللی رشد قشم هم اکنون در اتحادیه پارک‌ها و مراکز بین المللی رشد دنیا (IASP) مستقر در اسپانیا و انجمن مراکز رشد دنیا (NBIA) مستقر در آمریکا و نیز اتاق‌های بازرگانی نظیر فرانسه، ایتالیا، آلمان و انجمن دوستی ایران و برزیل عضویت دارد.

وی ادامه داد: از میان حدود 100 مرکز رشد و 40 پارک فناوری فعال در کشور، تنها مرکز بین المللی رشد قشم از عنوان بین المللی برخوردار است.

مدیر مرکز بین‌المللی رشد قشم با اشاره به امکانات حمایتی این مرکز از صاحبان ایده‌های نو و دانش بنیان گفت: مرکز بین‌المللی رشد قشم با امکاناتی نظیر فضای استقرار شرکت‌ها با تجهیزات اداری، برگزاری دوره‌های آموزشی، حمایت‌های مشاوره‌ای، بازاریابی و تسهیلات مالی از صاحبان کسب و کار با مدارک دانشگاهی حمایت می‌کند.

به گفته حسینی، این مرکز همچنین با معرفی دارندگان ایده‌های نو به مراجعی همانند معاونت فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان بهره‌برداری از تسهیلات ویژه را برای آنان فراهم می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر حدود 40 شرکت در واحدهای مستقل و مشترک و مجازی در مرکز بین المللی رشد قشم مستقر هستند و این مرکز پیوسته آمادگی جذب و پذیرش ایده‌های برتر را دارد.

مدیر مرکز بین المللی رشد قشم تصریح کرد: صاحبان ایده‌های نو و دانش بنیان می‌توانند با حمایت‌های این مرکز ایده‌های خود را به محصول و یا خدمت تبدیل کنند.

وی همچنین با اشاره به روش پذیرش صاحبان کسب و کار در مرکز بین المللی رشد قشم بیان داشت: ایده‌های نو در سه مرحله شامل پیش رشد به مدت 6 ماه (قابل تمدید تا 9 ماه)، دوره رشد به مدت 3 سال (قابل تمدید تا 5 سال) و در نهایت مرحله پس از رشد، در این مرکز پذیرش می‌شوند.

حسینی، از قشم ولتاژ، پتروآرتمیس پایا و پارس رایان به عنوان سه شرکتی نام برد که در نمایشگاه کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا، ترکیه، عراق، تاجیکستان محصولات خود را عرضه کردند.

به گفته وی، ساخت مخازن نفتی توسط شرکت پتروآرتمیس پایا، ساخت رباط‌های آموزشی، تجهیزات اتوماسیون صنعتی و سلول‌های خورشیدی توسط شرکت قشم ولتاژ و ارائه کارت‌های اعتباری توسط شرکت پاس رایان از جمله موفقیت‌های شرکت‌های زیر مجموعه مرکز بین‌المللی رشد قشم در نمایشگاه‌های خارج از کشور بوده است.

مدیر مرکز بین المللی رشد قشم همچنین از تصویرگران نگین حاتم در ساخت کارت هوشمند شهروندی، دانش پژوهان قشم با توانایی در تولید جلبک‌های خوراکی، سپهر کنترل فرآیند در ساخت پنل‌های لمسی، دانش پژوهان بومی خلیج فارس در تولید صنعتی بادگیر، طراحان پیرامون در معماری مبتنی بر شرایط بومی، نگرش سبز در تولید سازه‌های سرامیکی و آرتا شبکه هوشمند نیز در ساخت آنتن‌های بی سیم نیز به عنوان بخش دیگری از شرکت‌های زیر مجموعه مرکز بین‌المللی رشد قشم نام برد.

این گزارش می‌افزاید: مرکز بین‌المللی رشد قشم سال 1384 به درخواست سازمان منطقه آزاد قشم با دریافت مجوز از وزارت علوم و فناوری در این جزیره تاسیس شده است.

انتهای پیام/88001/س/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول