اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ازتقای سطح فرهنگ عمومی محقق می‌شود

راه‌اندازی هفت خانه فرهنگ در قشم / خرید مکان برای خانه‌های فرهنگ توسط منطقه آزاد

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: راه‌اندازی خانه فرهنگ در هفت نقطه از جزیره قشم با هدف ارتقای سطح فرهنگ عمومی و اشاعه فرهنگ کتابخوانی محقق می‌‌شود

راه‌اندازی هفت خانه فرهنگ در قشم / خرید مکان برای خانه‌های فرهنگ توسط منطقه آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حمید امینی اظهار داشت: با راه‌اندازی خانه فرهنگ در روستاهای طبل، دیرستان، لافت، کووه‌ای، کانی، سلخ و دوستکو، آگاهی‌بخشی عمومی، توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی از قبیل هنرهای دستی، سنتی، خانگی و همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت ساکنان این روستاها به ویژه بانوان به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: هفت مرکز فرهنگی به همت بخش‌های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم شامل معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیریت ژئوپارک، مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم و با مساعدت و همیاری شوراهای اسلامی، دهیاری‌ها و نیز معتمدان محلی در حال تجهیز و راه‌اندازی نهایی هستند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه درصد پیشرفت همه مراکز یاد شده در این روستاها یکسان نیست، بیان داشت: خانه فرهنگ روستاهای سلخ و لافت که پیشتر به منظور عملیات گمرکی و سکونت ایجاد شده بود در حال تغییر کاربری و مرمت است.

به گفته وی، ساختمان‌های مربوط به خانه فرهنگ در روستاهای کانی و دوستکو نیز توسط سازمان منطقه آزاد قشم خریداری شده و اکنون در حال تجهیز، آماده‌سازی و بهره‌برداری فرهنگی است.

امینی اظهار داشت: ساختمان مربوط به خانه فرهنگ روستای طبل نیز در حال خریداری است و در روستای دیرستان نیز کار طراحی ساختمان با الهام از معماری بومی و توجه به ویژگی‌های اقلیمی و فرهنگی جزیره به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز می‌شود.

وی درخصوص ساختمان مربوط به خانه فرهنگ در روستای کووه‌ای نیز گفت: ساختمان این پروژه نیز سال‌ها پیش  با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم و دهیاری ساخته شده و اکنون عملیات تجهیز و مرمت آن برای فعال سازی خانه فرهنگ آغاز شده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ابراز داشت: این ساختمان‌ها به وسایل سرمایشی و امکانات رفاهی شامل میز و صندلی و همچنین زیرساخت‌هایی نظیر آب و برق، فضای سبز، کتاب برای رده‌های مختلف سنی و در موضوعات مختلف و تجهیزات کمک آموزشی مجهز خواهند بود و برای فعالیت در اختیار شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها به عنوان متولی خانه فرهنگ قرار می‌گیرد.

وی در پایان متذکر شد: به مبارکی عقبه فرهنگی قوی و اعتقاد راسخ مسئولان عالیرتبه سازمان منطقه آزاد قشم، این سازمان به حفظ و اشاعه فرهنگ به عنوان زیرساخت و جان مایه توسعه قشم همت گمارده است.

انتهای پیام/88001/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول