اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان خبر داد

گازرسانی به بندرعباس در 10 فاز / اولویت‌ گازرسانی با بستک، پارسیان و رودان

مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان با بیان اینکه پس از شهرهای حاجی‌آباد و قشم گازرسانی به شهر بندرعباس طی 10 فاز آغاز شد، گفت: پس از این، شهرهای بستک، پارسیان و رودان در اولویت گازرسانی قرار دارند.

گازرسانی به بندرعباس در 10 فاز / اولویت‌ گازرسانی با بستک، پارسیان و رودان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حیدر پروین سه‌‌شنبه شب در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی در سطح این شهرستان، سرانجام پس از مدت‌ها انتظار گازرسانی به بندرعباس در قالب اجرای فاز نخست آن و گازرسانی به گلشهر جنوبی در این شهر محقق شده است.

وی با بیان اینکه طی این فاز برای واگذاری هشت‌ هزار انشعاب ایجاد ظرفیت شده، اظهار امیدواری کرد اهالی این منطقه از شهر بندرعباس با خرید انشعاب سبب دلگرمی شرکت گاز هرمزگان برای تداوم اجرای عملیات‌های گازرسانی به دیگر محلات و مناطق شهر شوند.

به گفته پروین، فاز دوم گازرسانی به بندرعباس، در پروژه گازرسانی به شهرک پیامبر اعظم (ص) خلاصه می‌شود که برای اجرای این فاز 57 کیلومتر لوله‌گذاری نیاز است که تاکنون 26 کیلومتر آن اجرایی شده است.

مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان یادآور شد: برای اجرای این فاز نیز به اعتباری معادل 4.4 میلیارد تومان نیاز است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از گازرسانی به قلعه‌قاضی، تخت، و گودو و همچنین نیروگاه در حال احداث گنو خبر داد.

پروین همچنین از پوشش 95 درصدی شبکه گاز در شهر حاجی‌آباد اشاره و از گازرسانی به شهرک‌های صنعتی و شهرهای بستک و پارسیان و رودان نیز خبر داد.

وی با بیان اینکه شهرستان حاجی‌آباد از زمستان‌هایی سرد برخوردار است، از گازرسانی به چندین روستا در این شهرستان نیز خبر داد.

به گفته این مسئول، روستاهای که در نزدیکی خط انتقال گاز سرخون به سیرجان قرار دارند، در اولویت گازرسانی قرار دارند.

پروین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نگاه شرکت گاز استان به قشم، ویژه است، افزود: تاکنون در این جزیره دو خط لوله گاز 78 و 54 کیلومتری اجرا شده به نحوی که این ظرفیت زمینه بهره‌مندی تمام شهر قشم و بخش‌های تولیدی صنعتی و همچنین در آینده با افزودن شش کیلومتر خط لوله دیگر تمامی روستاها از گاز شهری را فراهم می‌کند.

یادآور می‌شود عملیات گازرسانی و اجرای شبکه داخلی فاز یک شهر بندرعباس با اعتبار 37 میلیارد و 968 میلیون ریال و گازرسانی به شهرک‌های صنعتی شماره یک و دو بندرعباس با اعتبار 22 میلیارد و 990 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

همچنین از طرف مسئولان شرکت گاز هرمزگان اعلام شده است: همزمان با هفته دولت هفت پروژه گازرسانی با اعتبار 294 میلیارد و 342 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد که پنج پروژه گازرسانی با اعتبار 102 میلیارد و 120 میلیون ریال در شهرها و جزایر استان با حضور مسئولان و مقامات ارشد استان کلنگ زنی می‌شود.

از معرفی نخستین شهر سبز هرمزگان یعنی حاجی‌آباد با 95 درصد جمعیت تحت پوشش گاز شهری با مبلغ 14 میلیارد و 392 میلیون ریال، گازرسانی به کارخانه سیمان قشم، گاز رسانی به نیروگاه 25 مگاواتی مپنا قشم، گاز رسانی به شهرک‌های صنعتی طولا و سوزا قشم با اعتبار 215 میلیارد و 847 میلیون ریال عمده پروژه‌های قابل بهره برداری شرکت گاز استان در هفته دولت یاد شده است.

همچنین اجرای فاز نخست گازرسانی به شهر بستک با اعتبار 26 میلیارد و 992 میلیون ریال، گازرسانی به روستاهای بستک (تدروئیه، ال کندی، ده هنگ، بگلرآباد) با اعتبار 27 میلیارد و 783 میلیون ریال، گازرسانی به روستاهای باغات و کشکوئیه شهرستان حاجی‌آباد با اعتبار 25 میلیارد و 959 میلیون ریال، گازرسانی به شهرهای قلعه قاضی، تخت و روستاهای گودو، دهنو و کارخانه آجر راسخ بندرعباس با اعتبار 19 میلیارد و 16 میلیون ریال و گازرسانی به کارخانه گچ بندر پهل (بندرخمیر) با اعتبار 2 میلیارد و 368 میلیون ریال از پروژه‌هایی است که در این هفته کلنگ زنی می‌شود.

انتهای پیام/88001/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول