اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان زنجان خبر داد

برگزاری کلاس‌های عقیدتی ویژه زندانیان زنجانی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان از برگزاری کلاس‌های عقیدتی ویژه زندانیان این استان خبر داد.

برگزاری کلاس‌های عقیدتی ویژه زندانیان زنجانی

علاءالدین کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان زندان‌ها اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور اصلاح، تربیت و بازگشت سعادتمندانه آنها به زندگی خانوادگی و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های مختلف توسط اداره کل زندان‌ها با همکاری روحانیون و مربیان مجرب صورت می‌گیرد، اضافه کرد: در قالب این برنامه‌ها آموزش‌های مختلف به زندانیان ارائه می‌شود.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از برنامه‌های آموزشی اداره کل زندان‌ها تصریح کرد: آموزش احکام عملی دینی به ویژه نماز و برخی از واجبات طبق برنامه‌های مدون از جمله کار‌هایی است که ویژه زندانیان اجرایی می‌شود.

وی همچنین به آموزش علوم قرآنی در رشته‌های روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن اشاره کرد و گفت: همچنین در بحث تجوید، درک مفاهیم و تفسیر نیز دوره‌هایی ویژه زندانیان برگزار شده است.

کریمی در ادامه به برگزاری محافل انس با قرآن کریم با دعوت از قاریان و حافظان برجسته قرآن کریم اشاره کرد و افزود: همچنین با حضور زندانیان و کارکنان مسابقات فصلی حفظ و قرائت قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی همچنین به اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سودای قرآنی برای کارکنان اشاره کرد و ادامه داد: این طرح با حضور یک‌هزار و 910 نفر از زندانیان و سربازان وظیفه برگزار شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی نماز ویژه کارکنان و خانواده آنها با حضور 280 نفر اضافه کرد: همچنین طی این مدت مسابقات فرهنگی نیز در قالب مقاله‌نویسی، تهیه روزنامه‌دیواری و خاطره‌نویسی برای زندانیان با شرکت 910 نفر برگزار شد.

کریمی همچنین به برگزاری کلاس‌های عقیدتی ویژه زندانیان اشاره کرد و گفت: این کلاس‌ها در زمینه‌های سایه‌سار نهج‌البلاغه و اندیشه‌های اخلاقی با حضور بیش از یک‌هزار و 500 نفر برگزار شد.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول