اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه کشور:

نهج‌البلاغه معجزه امامت است

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه کشور گفت: نهج‌البلاغه به عنوان معجون شفا و مرهم تمام دردهای بشریت معجزه حقیقی امامت است که به دست مولای متقیان حاکم و ولی زمان به نگارش درآمده است.

نهج‌البلاغه معجزه امامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور صبح امروز در مراسم تجلیل از نهج‌البلاغه‌پژوهان و یاوران نهج‌البلاغه و آیین افتتاح وب سایت رسمی بنیاد نهج‌البلاغه اردبیل اظهار داشت: کتاب نهج‌البلاغه نمودی کامل و جلوه ناب فرهنگ علوی است که می‌تواند در همه تاریخ مورد الگو‌گیری قرار گیرد.

وی تصریح کرد‌: بعد از قرن‌ها خاموشی و مهجوری این کتاب ارزشمند به همراه سیره علوی به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام راحل این فرهنگ منور زنده و بالنده شد و امروز ایرانیان افتخار می‌کنند که نام و یادشان با فرهنگ تشیع و علوی گره خورده است.

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه کشور به تفاوت کتاب نهج‌البلاغه و سخنان حضرت علی (ع) با تمام کتاب‌های ارزشمند و احادیث دیگر اشاره کرد و گفت: این تفاوت از آنجاست که حضرت علی (ع) خود در راس حکومت است و سخنان و نامه‌های آن حضرت دستورالعملی برای اداره جامعه است و آن حضرت در عین مراقبت و نظارت از شیوه‌ها و مرام حکومت‌داری سعی می‌کند به بهترین وصف مکتب اسلام و غنای قوانین و مقررات آن را در قالب نهج‌البلاغه بیان کند.

آیت‌الله دین‌پرور افزود: هر چند امروز دشمنان ما در تلاش هستند تا کتاب‌های متنوع با موضوعات به ظاهر شیرین و حلاوت‌دار را ترویج دهند اما این کتاب‌ها در قیاس با نهج‌البلاغه از فهم و معنای قوی برخوردار نیست.

این مسئول تاکید کرد: شیعیان باید به نامه‌ها، خطبه‌ها و مرام‌نامه حضرت علی (ع) در حکومت توجه داشته باشند و تنها به فکر چاپ روزافزون قرآن و نهج‌البلاغه نباشند بلکه در آشنا کردن امت اسلامی با محتوا و مبانی آن بکوشند.

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه کشور بیان داشت: نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر یک منشور حقیقی برای حکمرانی درست، صحیح و اصولی است و قطعاً می‌تواند برای دولتمردان و مدیران ما نیز شیوه و سبک حرکتی درست باشد.

آیت‌الله دین‌پرور یادآور شد: باید فرهنگ صحیح دینی، اسلامی و ارزشی را از لابلای این کتاب‌های فاخر بیرون بیاوریم و به دنیا معرفی کنیم چرا که نهج‌البلاغه قابلیت آن را دارد که به عنوان یک سبک و شیوه‌نامه اجتماعی و فرهنگی صحیح در جامعه وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آفتی که فرهنگ و کتب ارزشی را در طول تاریخ تهدید کرده است مساله تحلیف است که مبادا منبع اصلی فراموش شود و یا هدف والا گم شود در حالی که ما از کتاب نهج‌البلاغه به خوبی در‌می‌یابیم که این کتاب به خاطر وزانت خود امروز بدون تحلیف در اختیار ما قرار گرفته است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: نیاز امروز جامعه ما حقیقت اسلام و مکتب تشیع است که بدون واسطه از بزرگان دین اسلام و شخصیت والاتبار امیر‌المومنین (ع) به دست ما رسیده است.

آیت‌الله دین‌پرور ادامه داد: همه فرق به عظمت و جایگاه خلقت امیر‌المومنان اعتراف کرده‌اند و اعلام داشته‌اند که از نظر علم و مقامات معنوی علی (ع) برتر و دست‌پرورده نبی خداست.

وی عنوان کرد‌: حضرت علی (ع) در دامن رسول‌الله پرورش یافته و با حقایق و سیره پیامبر (ص) انس گرفته است که نمونه‌ها و مصداقی از این مرتبت والا را در نهج‌البلاغه مشاهده می‌کنیم.

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه کشور ضرورت آشنایی نوجوانان و جوانان را با کتاب نهج‌البلاغه در مدارس و دانشگاه‌ها و حقایق اصیل این کتاب ضروری خواند و ابراز داشت: نهج‌البلاغه گواه روشنی از شخصیت حضرت علی (ع) است که از زبان و بیان آن حضرت می‌توان اعماق ناشناخته معرفت بشری را مشاهده کرد.

آیت‌الله دین‌پرور یادآور شد: در این کتاب ارزشمند آن حضرت عظمت روحی خود را در مواجهه با دشمنان و هدایت جاهلان نشان داده و در عین حال سختگیری‌ها در خصوص بیت‌المال و ضرورت اجرای عدالت را به خوبی تبیین کرده است.

وی گفت: دنیا امروز باید بداند که راه رسیدن به سعادت واقعی رجوع به سیره و مرام حضرت علی (ع) در کتاب ارزشمندش نهج‌البلاغه است که در وهله اول باید علما، محققان و فرهیختگان ما به این حوزه ورود پیدا کنند و حقیقت این کتاب ملکوتی را تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس بنیاد نهج‌البلاغه کشور در پایان سخنان خود از نهج‌البلاغه به عنوان شفا و مرهم دردها به ابعاد بزرگی انسان یاد کرد و اظهار داشت: این کتاب به معنای متاعی است که مشتری آن انسان‌های تشنه و نیازمند هستند تا با درک و فهم واقعی بتوانند اندیشه اسلام را ترویج دهند.

انتهای پیام/62007/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول