اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل تاکید کرد

لزوم تحقق عینی الگو قرار گرفتن آموزه‌های نهج‌البلاغه در زندگی مردم

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل گفت:‌ الگو قرار گرفتن نهج‌البلاغه در زندگی مردم از اهداف و آرزوهای ما است که امیدواریم با شکل‌گیری این بنیاد تحققی عینی پیدا کند.

لزوم تحقق عینی الگو قرار گرفتن آموزه‌های نهج‌البلاغه در زندگی مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رحیم انوری ظهر امروز در نشست معاون امور استان‌های بنیاد نهج‌البلاغه کشور در سخنانی این بنیاد را موسسه‌ای علمی و پژوهشی دانست که در راستای معرفی هر چه بیشتر نهج‌البلاغه به مردم و ارائه الگوهای کاربردی آن در سطوح مختلف زندگی فعالیت دارد.

وی با بیان این‌که دفتر استان اردبیل این بنیاد با حمایت‌های استاندار اردبیل و نیز حمایت و استقبال مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در کتابخانه مرکزی مستقر شده است، خاطرنشان کرد: در طول مدت کوتاهی که از افتتاح دفتر این بنیاد در استان می‌گذرد در خصوص تشکیل و توسعه محافل انس با نهج‌البلاغه کارهای بسیار مهمی صورت گرفته است.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل یادآور شد: در همین راستا نیز درصدد هستیم ضمن تفاهم‌نامه‌ای با صدا و سیمای مرکز استان، زمینه پخش سلسله برنامه‌های درس‌هایی از نهج البلاغه را فراهم کنیم.

وی گفت: بنیاد با تشکیل هیئت علمی متشکل از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه‌های استان و نیز تشکیل اتاق فکر با حضور نخبگان فرهنگی در حوزه‌های مختلف، برنامه‌هایی را در زمینه نهج‌البلاغه‌پژوهی و انس مردم با نهج‌البلاغه تدوین کند.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل رویکرد بنیاد نهج‌البلاغه را در دو بخش آموزشی و پژوهشی عنوان کرد و افزود که این رویکردها در قالب معاونت‌های آموزشی و تحقیقات و فناوری انسجام می‌یابند.

انوری تصریح کرد: از فعالیت‌های معاونت آموزشی این بنیاد می‌توان به برگزاری مسابقه بزرگ نهج‌البلاغه اشاره کرد که با حمایت مالی 11 شرکت و موسسه و جوایز نقدی و غیرنقدی به ارزش بیش از 150 میلیون ریال برگزار شد.

این مسئول اظهار داشت: البته از 28 نفر برگزیده این مسابقات در روز 16 شهریورماه با حضور آیت‌الله دین‌پرور ریاست دفتر مرکزی بنیاد نهج‌البلاغه کشور تجلیل خواهد شد.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل ادامه داد: معاونت تحقیقات و فناوری بنیاد نیز با فعالیت در زمینه توسعه زیرساخت‌ها اقدام به طراحی و راه‌اندازی وب سایت بنیاد کرده است که در 16 شهریورماه و همزمان با حضور مدیر دفتر مرکزی بنیاد در استان افتتاح می‌شود.

انوری عنوان کرد: علاوه بر آن، سامانه پیامک بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل نیز با هدف تسهیل در ایجاد ارتباط با شهروندان و علاقه‌مندان به فرهنگ علوی با شماره 10002807 راه‌اندازی شده است.

وی یکی از مهمترین اهداف معاونت تحقیقات و فناوری را راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال و بانک اطلاعاتی عنوان کرد.

این مسئول فرهنگی اظهار داشت: در همین راستا بنا داریم تا از تجارب و فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های استان اردبیل به عنوان میزبان این بنیاد و نیز نهاد پیشتاز در زمینه کتاب و کتابخوانی بهره بگیریم.

انوری همچنین از راه‌اندازی کرسی نظریه‌پردازی نهج‌البلاغه در سطح اساتید دانشگاه به عنوان اولین بار در استان خبر داد.

این مسئول افزود: ساماندهی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های مرتبط با معارف علوی نیز از دیگر برنامه‌های در شرف اقدام بنیاد ‌است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: علاوه بر موارد مذکور هفت کار گروه تخصصی را جهت کاربردی کردن مفاهیم و آموزه‌های نهج‌البلاغه سازماندهی و راه‌اندازی کردیم.

انوری این کار گروه‌ها را شامل کار گروه‌های علوم سیاسی و اجتماعی، عرفان، اخلاق و روانشناسی، مباحث مدیریتی، مباحث اقتصادی، هنر از منظر نهج‌البلاغه، قرآن و نهج‌البلاغه و کارگاه انفورماتیک اعلام کرد.

وی از برگزاری مراسم تجلیل از نهج‌البلاغه‌پژوهان و یاوران بنیاد نهج‌البلاغه استان در روز 16 شهریورماه با حضور آیت‌الله دین‌پرور مدیر دفتر مرکزی بنیاد نهج‌البلاغه کشور خبر داد.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل در پایان سخنان خود تاکید کرد: در کنار این مراسم، وب سایت بنیاد استان رونمایی شده و نیز مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه بزرگ نهج‌البلاغه و همچنین نشست تخصصی با اعضای هیئت علمی، اتاق فکر و کارگروه‌های تخصصی با حضور آیت‌الله دین‌پرور در محل کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/62005/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول