اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه اردبیل:

وب‌ سایت جامع بنیاد نهج‌البلاغه راه‌اندازی می‌شود

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل گفت: 16 شهریور ماه در مراسمی با شکوه با حضور رئیس بنیاد نهج‌البلاغه کشور وب‌سایت جامع تخصصی پژوهشی بنیاد نهج‌البلاغه اردبیل رسماً رو‌نمایی می‌شود.

وب‌ سایت جامع بنیاد نهج‌البلاغه راه‌اندازی می‌شود

رحیم انوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بنیاد نهج‌البلاغه صرفاً رویکرد تخصصی، علمی، پژوهشی و کاربردی داشته و با ورود به حوزه معارف علوی سعی کرده است اهداف و برنامه‌های خود را پیگیری کند.

وی با اشاره به شکل‌گیری دو معاونت آموزشی و پژوهشی در بنیاد نهج‌البلاغه اردبیل عنوان کرد: ما در حوزه آموزشی با رویکرد عمومی و تخصصی وارد میدان شدیم تا نهج‌البلاغه را به عنوان یک مجموعه عمومی و کاربردی برای مردم آموزش داده و اهداف و برنامه‌هایمان را در این باب مورد پیگیری قرار دهیم.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل افزود‌: برای همه اقشار متناسب با ظرفیت و توانشان در حوزه آموزش برنامه‌های متنوعی با هدف آشنایی با نهج‌البلاغه پیش‌بینی کردیم به طوری‌که در ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری مسابقه نهج‌البلاغه از طریق صدا‌ و سیما بودیم.

‌انوری ادامه داد: ما با برگزاری این مسابقه بزرگ سعی کردیم رجوع به نهج‌البلاغه و آموزش آن را به جمع خانواده‌ها ببریم تا عموم مردم با این کتاب ارزشمند و فاخر آشنا شوند.

این مسئول فعالیت اتاق فکر در طراحی و برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم را در این حوزه یادآور شد و تصریح کرد: در بعد آموزشی و از حیث آشنایی عموم مردم با نهج‌ البلاغه با پشتیبانی 11 اسپانسر و حامی مالی مسابقه بزرگ نهج‌البلاغه را در ماه مبارک رمضان برگزار کردیم تا به منتخبان حدود 15 میلیون تومان جایزه تقدیم کنیم.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل یادآور شد: در قالب این مسابقه سعی شد هر روز با رویکرد جدی و مباحث جدید علمی و کار‌بردی سعی کنیم تا مردم را بیشتر با محتوای نهج‌البلاغه آشنا کنیم که مباحث طرح شده مربوط به اخلاق شهروندی، بحران هویت دینی، مدیریت علمی و کاربردی و موضوعات رایج در جامعه بود.

انوری ابراز داشت: بر محور همین موضوعات طرح شده سئوالاتی از مردم پرسیده شد و ما برای اولین بار به شرکت‌کنندگان کمترین جایزه‌ای را که دادیم حدود 500 هزار تومان بوده که با دعوت از برندگان مسابقه در روز 16 شهریور ماه با حضور آیت‌الله دین‌پرور رئیس بنیاد نهج‌البلاغه کشور تجلیلی شایسته از آنها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 14، 15 و 16 شهریور ماه برنامه‌های متنوعی با دعوت از بزرگان استان، مسئولان و علاقمندان فعالیت‌های فرهنگی برگزار شده و به صورت ویژه از منتخبان تجلیل می‌شود، تاکید کرد‌: امیدواریم تداوم این کار‌ها به رغبت بیشتر مردم به حوزه آشنایی با نهج‌البلاغه به  عنوان کتاب ارزشمند معارف علوی تبدیل شود.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل از برگزاری دو محفل انس با نهج‌البلاغه در سطح استان برپایی محافل تفسیر نهج‌البلاغه با حضور هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت‌: ما در بعد تخصصی نیز کارگاه‌های آموزشی را در ادارات با محوریت نهج‌البلاغه تدارک دیدیم که برای اولین بار در ادارات و از بعد تخصصی و پژوهشی کارها مورد پیگیری جدی قرار گرفت.

انوری افزود: برای اولین بار در استان دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه در سه سطح مقدماتی، متوسطه و عالی  برگزار شده و برای کارکنان و فر‌هنگیان نیز در قالب آموزش ضمن خدمت و مبانی نهج‌البلاغه در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با یادآوری اینکه در عرصه پژوهشی، تحقیقات و مطالعات زیادی در این حوزه صورت گرفته است، اظهار داشت: 16 شهریور ماه به صورت جامع از وب‌‌سایت تخصصی و پژوهشی بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل رو‌نمایی خواهد شد.

انتهای پیام/62007/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول