اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رجبی:

حضرت معصومه(س) می‌تواند شفیع ما در قیامت باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در محتوای زیارتنامه عظمت حضرت معصومه(س) منعکس است، به طوری که در زیارتنامه این بانوی بزرگوار می‌خوانیم که «ای فاطمه معصومه در پیشگاه خدا شفیع ما باش».

حضرت معصومه(س) می‌تواند شفیع ما در قیامت باشد

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: زیارت‌نامه‌ حضرت معصومه(س) از سوی امام معصوم نقل شده، بنابراین این زیارت بیانگر شخصیت والای این بانوی بزرگوار است.

وی خاطرنشان کرد: در محتوای زیارت‌نامه عظمت حضرت معصومه(س) نیز آمده است، به طوری‌‌که در زیارت‌نامه ایشان می‌خوانیم «ای فاطمه معصومه(س) در پیشگاه خدا شفیع ما باش».

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: حضرت معصومه(س) در پیشگاه خدا دارای مقام بزرگی است و حتی مقام و منزلت حضرت در حدی است که انسان‌های دیگر به برکت شفاعت ایشان می‌توانند اهل بهشت شوند.

وی تصریح کرد: حضرت معصومه(س) از جمله راویانی است که عبارتی از امام معصوم به عنوان یک راوی نقل کرده و ایشان در سلسله راویان احادیث مطرح است.

رجبی با اشاره به دوری از افراد دارای رفتارهای ناپسند گفت: اگر فردی اهل فسق و فجور باشد، بر اساس دستورات دین نباید با وی ارتباط برقرار کرد، زیرا این ارتباط بر رفتار و کردارش اثرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: عشق و علاقه حضرت معصومه(س) به امام زمانش صرفا به دلیل ارتباط خواهر و برادری نیست، بلکه جزء آموزه اسلامی است که باید ولایت‌مدار و مطیع ولی زمان باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: حضرت معصومه(س) به دلیل آنکه امام رضا(ع) ولی زمانش بود، حرکت از مدینه به ایران را شروع کرد.

انتهای پیام/78003/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول