اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

حضرت معصومه(س) از راویان احادیث است

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: این بانوی بزرگوار در زمینه نقل حدیث نقش خوبی ایفا کرد و از جمله راویان احادیث محسوب می‌شود.

حضرت معصومه(س) از راویان احادیث است

حجت‌الاسلام محمدتقی ربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: براساس روایات هر کس حضرت معصومه(س) را عارفانه زیارت کند، وارد بهشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زیارت‌نامه‌ حضرت معصومه(س) از سوی امام معصوم صادر شده و ارادت حضرت کریمه اهل بیت(س) به امام معصوم به اندازه‌ای است که برای زیارت و ملاقات با ولی زمان از مدینه تا توس حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) در زمینه علمی و معارف اهل بیت از جایگاه والایی برخوردار بود، گفت: این بانوی بزرگوار در زمینه نقل حدیث نقش خوبی ایفا کرد و از جمله راویان احادیث محسوب می‌شود.

رئیس انجمن‌ علمی مهدویت حوزه خاطرنشان کرد: قم حرم اهل بیت و در حقیقت مرکزیتی برای قلوب اهل بیت است و در واقع حرم حضرت معصومه(س) سبب شده تا این شهر به پایگاه علوم تبدیل شود.

وی با اشاره به انتظار از قم به عنوان مکانی برای زمینه‌سازی ظهور گفت: باید جایگاه و منزلت ولی خدا شناخته شود و این وظیفه بر دوش محبان و شیعیان ائمه اطهار است تا امام را درک کنند.

ربانی خاطرنشان کرد: افراد باید با اهل بیت آشنا شوند تا قدر این نعمت را بهتر بدانند و این اتفاق با بستر و زمینه علمی و فرهنگی اتفاق می‌افتد که به برکت بارگاه حضرت معصومه(س) به عنوان پایگاهی برای نشر و ترویج علوم اهل بیت محقق شده است.

وی با بیان اینکه تکامل عقل‌ها مهم‌ترین مسئله پیش از ظهور است و فلسفه ظهور بر همین اساس بنیان گذاشته شده است، گفت: زمینه‌سازی برای ظهور در حوزه‌های علمیه صورت می‌گیرد که با محوریت بارگاه حضرت معصومه(س) تاسیس شده است.

انتهای پیام/78003/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول