اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زنان و خانواده استانداری گلستان:

مردم مسئولان را مسبب وضعیت ناهنجار بدحجابی می‎دانند

مدیرکل زنان و خانواده استانداری گلستان با تاکید بر اینکه نظام اسلامی را باید از نفوذ فرهنگ غرب نجات داد، گفت: وضعیت کنونی عفاف و حجاب زیبنده نظام اسلامی نیست و مردم در این راستا مسئولان را مسبب وضعیت ناهنجار بدحجابی می‎دانند.

مردم مسئولان را مسبب وضعیت ناهنجار بدحجابی می‎دانند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهری مهدوی بعدازظهر امروز در سومین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان گلستان اظهار داشت: مسئولان و خدمتگزاران نظام اسلامی باید نسبت به مطالبات به حق مردم پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه از طریق مداخله در برخی معضلات اجتماعی می‎توان مانع روند رو به رشد بدحجابی در جامعه شد، تصریح کرد: مسئولان نباید گستره دید خود را تنها محدود و معطوف به رعایت حجاب در ادارات کنند گرچه توقع پوشش ظاهری مناسب در بخش‎های دولتی و خصوصی یک ضرورت اساسی به شمار می‎رود.

قوانین کشور بر پایه اخلاق بنیان شده اما اجرای آن بر پایه اخلاق نیست

مدیرکل زنان و خانواده استانداری گلستان با تاکید بر اینکه قوانین کشور بر پایه اخلاق بنیان نهاده شده اما اجرای آن بر پایه اخلاق نیست، خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقاتی که باید در حوزه زنان اتفاق بیفتد این است که مسیر انحرافی باید در جایی بسته شود و یک زندگی سالم بر پایه اعتقادات دینی و اخلاقی در کانون خانواده نهادینه شود.

مهدوی با بیان اینکه باید ازدواج‎های ناموفق در جامعه مهار شود، متذکر شد: نباید بگذاریم که طلاق‎های تکراری روی دهد که راه‌حل این مسئله در پررنگ کردن آموزش گنجانده شده است.

اصول و فروع دین اسلام کاملاً مشخص است/ چرا اقدام موثری انجام نمی‎شود

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان نیز در این جلسه گفت: اگر بپذیریم بدحجابی در جامعه یک معضل اساسی است بنابراین باید برای ریشه‌کنی آن اقدام جدی صورت بگیرد.

سیف‎الله ابوترابی با بیان اینکه برخی افراد با بدترین وضع در اماکن عمومی ظاهر می‎شوند، افزود: با توجه به اینکه کشور ما یک کشور اسلامی است اما هیچ برخورد جدی با افراد بدحجاب نمی‎شود.

وی با بیان اینکه اصول و فروع دین اسلام کاملاً مشخص است، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر جزو فرامین دین اسلام است اما این سوال اساسی همواره وجود دارد که چرا اقدام موثری در این رابطه صورت نمی‎گیرد.

رسانه ملی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب موثر عمل کند

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان با اشاره به اینکه رسانه ملی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می‎تواند موثر عمل کند، ابراز داشت: لازم است ابزار تشویقی برای کسانی که رعایت عفاف و حجاب می‎کنند در نظر گرفته شود.

ابوترابی بر ضرورت بازرسی در حوزه اجتماعی تاکید کرد و افزود: فقط بازرسی در مورد موضوع با اهمیتی مانند عفاف و حجاب در ادارات کافی نیست بلکه جامعه نیز باید در این حوزه واکسینه شوند.

انتهای پیام/83001/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول