اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به گرمای هوا در ریگان

بازار داغ گردشگری در بلند‌ترین تپه‌های شنی دنیا

این روزها شهرستان ریگان ‌از حضور گردشگران در بلند‌ترین تپه‌های شنی دنیا و جاذبه‌های گردشگری ریگان غافلگیر شده است.

بازار داغ گردشگری در بلند‌ترین تپه‌های شنی دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، انعکاس گزارش‌های خبرگزاری فارس از جاذبه‌های گردشگری شهرستان ریگان در این روزهایی که هوای شهرستان رو به خنکا می‌رود، مشهود شده و مسئولان را غافلگیر کرده است.

بلند‌ترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان‌ طی روزهای اخیر شاهد مسافران و گردشگرانی از اقصی نقاط کشور هستند که به غیر از جاذبه گردشگری برای درمان به این تپه‌های شنی مراجعه می‌کنند.

تپه‌های شنی شهرستان ریگان با توجه به قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی‌ چابهار، مسافران این بندر بزرگ را به خود جذب می‌کند.

گردشگرانی از استان‌های هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان تا‌کنون از این جاذبه‌های گردشگری دیدن کردند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

تعدادی از این گردشگران در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس علت بازدید از این تپه‌های شنی را خاصیت درمانی آنها عنوان کردند و علت مراجعه مکرر خود را این موضوع می‌دانند‌.

مجید اعتمادی فرماندار ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طی چند روز گذشته مسافران و گردشگران زیادی از این تپه‌های شنی بازدید کردند.

وی افزود:‌ تپه‌های شنی با ارتفاع 75 متر و وسعت 30 کیلومتر مربع از جمله مناظر بدیع و چشم‌اندازهای طبیعی شهرستان ریگان است که در نوع خود بی‌نظیر و خاصیت درمانی دارند.

اعتمادی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود سال جاری به دلیل انعکاس گزارش‌ها از این تپه‌های شنی در رسانه‌ها میزان گردشگران نسبت ‌به سال گذشته دو برابر افزایش یابد.

وی ابراز داشت: همچنین مسافران و گردشگران زیادی از روستای هدف گردشگری کوهشاه بازدید کردند که این بازدیدها در حال افزایش است.

آسفالت راه ورودی تپه‌های شنی ریگان

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار از برخورداری امکانات و تجهیزات در این تپه‌های شنی خبر داد و افزود: به زودی راه ورودی به این تپه‌های شنی آسفالت می‌شود.

محمد‌صادق داد‌الله‌پور اظهار داشت: برای رفاه حال گردشگران باغی ‌برای استراحت مسافران تدارک دیده شده‌ که در نزدیکی تپه‌های شنی قرار دارد‌.

طراحی ‌تپه‌های شنی ریگان‌ 

وی ‌از اجرای طراحی ‌تپه‌های شنی ریگان‌ خبر داد و گفت: در این طراحی امکاناتی شامل پیست اتومبیلرانی، موتور‌سواری، پرواز پالاگلایدر، مکانی برای شن درمانی، رستوران و ... طراحی شده است‌.

دادالله‌پور افزود: این تپه‌های شنی برای تمام‌ مسابقات کشوری از جمله موتور‌سواری، اتومبیل‌رانی، اسکی‌ روی شن آمادگی کامل را دارند‌.

برگزاری‌ مسابقات اتومبیل‌رانی جنوب شرق کشور در ریگان

محمد‌جواد قربانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ریگان از برگزاری مسابقه بزرگ اتومبیلرانی جنوب شرق کشور در بلند‌ترین‌ تپه‌های شنی دنیا در ریگان خبر داد و افزود: این مسابقات برای دومین بار در این شهرستان برگزار می‌شود‌.

وی همچنین از برگزاری مسابقات کشتی روی شن برای نخستین بار در کشور، مسابقات فوتبال ساحلی در شرق استان و مسابقات اسکی روی شن در‌ تپه‌های شنی ریگان خبر داد.

به گزارش فارس، بلند‌ترین تپه‌های شنی دنیا با ارتفاع 75 متر و وسعت 30 کیلومتر مربع در 12 کیلومتری از مرکز شهرستان ریگان قرار دارند.

انتهای پیام/80014/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول