اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان خبر داد

افزایش ماندگاری گردشگران در 3 شهر گیلان

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افزایش ماندگاری گردشگران در شهرهای رشت، بندر انزلی و آستارا خبر داد.

افزایش ماندگاری گردشگران در 3 شهر گیلان

فردین پورهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ورود بیش از 10 میلیون نفر گردشگر تا مرداد ماه امسال در گیلان اظهار کرد: گردشگران از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی از طریق آستارا وارد گیلان می‌شوند.

وی به ورود گردشگران از استان‌های تهران، البرز، قزوین و ... از آزادراه رشت – قزوین اشاره کرد و افزود: بسیاری از گردشگران از طرف مازندران وارد گیلان می‌شوند.

پورهادی بیشترین اقامت و ماندگاری گردشگران را مربوط به شهرهای رشت، بندر انزلی و آستارا دانست و بیان کرد: تعدد جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی سبب ماندگاری گردشگران در شهرهای مذکور شده است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه رشت، آستارا و بندر انزلی بیشترین اقامتگاه‌ها و تاسیسات گردشگری برای اسکان مسافران را دارند، تصریح کرد: گردشگران بسیاری از شهرک تاریخی ماسوله و قلعه رودخان دیدن می‌کنند.

وی خواستار تکمیل شدن تاسیسات اسکان گردشگران در مناطق مختلف گیلان شد و گفت: گردشگران پس از دیدن از شهرک ماسوله و قلعه رودخان به دلیل نبود اقامتگاه در شهرستان‌های اطراف ماندگار می‌شوند.

پورهادی با اشاره به جاذبه‌های متنوع و متعدد فرهنگی، تاریخی و طبیعی گیلان، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد جاذبه‌های طبیعی در رتبه نخست علاقه‌مندی گردشگران به گیلان است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی گیلان بیشترین گردشگران جاذبه‌های طبیعی را مربوط به ساحل، دریا و تالاب عنوان کرد و یادآور شد: پرنده‌نگری و گل لاله تالابی بیشترین علاقه‌مندان تالاب بین‌المللی انزلی را به خود اختصاص داده است.

وی بر اطلاع‌رسانی از جاذبه‌های طبیعی گیلان تاکید کرد و افزود: کلاس‌های آموزشی برای جوامع محلی به منظور حفظ جاذبه‌های گردشگری استان برگزار شده است.

پورهادی با بیان اینکه افراد محلی مانع آسیب‌رساندن گردشگران به جاذبه‌های طبیعی گیلان می‌شوند، اظهار کرد: جاذبه‌های طبیعی باید برای آیندگان حفظ شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان، جاذبه‌های طبیعی را منبع پایدار و ماندگار اقتصادی برای افراد محلی عنوان کرد.

انتهای پیام/84001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول