اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت لنده:

طبل جنگ طلبی آمریکا ریشه در آرزوی تسلط بر خاورمیانه بزرگ دارد

امام جمعه موقت لنده گفت: آمریکا با طبل جنگ طلبی خود به فکر تسلط بر منافع کشورهای خاورمیانه بزرگ است و با حربه‌های مختلف در حال انجام آن است.

طبل جنگ طلبی آمریکا ریشه در آرزوی تسلط بر خاورمیانه بزرگ دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا در خطبه‌های این هفته نماز جمعه لنده با دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اگر تقوای انسان ضعف و ناتوانی به خود بگیرد سعادتش به خطر افتاده و چیزی نمی‌تواند جایگزین آن شود.

وی افزود: اگر انسان در مسیر تقوا حرکت کند،خود را از آتش جهنم نجات داده و از دام هواهای نفسانی رهایی می‌یابد.

امام جمعه موقت لنده در ادامه با اشاره به آسیب‌ها و معضلات اجتماعی گفت: امروزه اگر در جامعه‌ای شاهد معضلات اجتماعی از قبیل اعتیاد، دزدی، فساد اخلاقی و غیره هستیم همه به دلیل ضعف در تقوا و کم‌رنگ شدن معنویت است.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا در ادامه با اشاره به آغاز هفته کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تصریح کرد: کرامت و بزرگواری خاندان نبوت و امامت بر کشور ایران سایه‌افکنده و برکت وجودشان سراسر ایران را پر کرده است.

وی افزود: روایت‌های متعددی در باب کرامت حضرت معصومه (س) آمده ولی همین بس که امام صادق (ع) فرمودند «دختری از نسل ما در قم وفات می‌یابد، قم کوفه کوچک است و با شفاعت این بانوی بزرگوار همه شیعیان از آتش جهنم رهایی می‌یابند».

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده در ادامه با اشاره به رواج الگوی غربی در جامعه گفت: بهترین و مناسب‌ترین الگو برای دختران و زنان مسلمان بانوان بزرگ و با کرامت اهل بیت(ع) بوده که درس زندگی و بهتر زیستن را به انسان‌ها می‌آموزند.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا اذعان داشت: اگر حضرت فاطمه معصومه(س) الگوی دختران ما قرار گیرد کمال دینی و معنوی آن‌ها تضمین شده و به اوج سعادن خواهند رسید.

وی افزود: ترس از مشکلات مادی و عدم آمادگی برای ازدواج از جمله مواردی است که باعث شده بیشتر جوانان ما از ازدواج گریزان باشند در صورتی که خداوند متعال می‌فرماید با ازدواج کردن روزی انسان‌ها را افزایش می‌دهیم.

امام جمعه موقت لنده گفت: بخشی از این مشکلات به دست خود جامعه حل می‌گردد و بخشی هم با سعی و تلاش فرد که این دو باید هم‌سو و هم‌جهت با هم حرکت کنند.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا افزود: اگر خانواده‌ها توقعات خود را پائین بیاورند و به جای توجه به غیر ضروریات به ضروریات توجه کنند و از چشم و هم‌چشمی پرهیز کنند و جهیزیه‌های تحمیلی نداشته باشند جوانان با روی باز به سراغ ازدواج خواهند رفت.

امام جمعه موقت لنده در ادامه حج را موسمی برای وحدت مسلمان خواند و گفت: حج میعادگاه عاشقان و دلباختگان الهی است که با تجمع بزرگ شیعیان در کعبه خانه خدا انجام می‌گیرد.

وی افزود: تشرف به خانه خدا و لحظه دیدار دوست انسان را به بالاترین جایگاه معنویت می‌رساند.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا در ادامه 17 شهریور را یادآور شد و گفت: 17 شهریور نماد حضور یکپارچه مردم در میدان نبرد علیه باطل بوده که با حضور خود رژیم استکباری را از سرزمین خود بیرون رانده‌اند.

وی افزود: این روزها یادآور همبستگی ملت در دفاع از ارش‌های انقلاب و اسلام است که با شهادت هزاران جوان ایرانی بیمه شده است.

سرپرست تبلیغات اسلامی لنده در ادامه با اشاره به طبل جنگ طلبی آمریکا یادآور شد: طبل جنگ‌طلبی آمریکا در خاورمیانه ریشه در آروزی دیرینه آن یعنی تسلط بر خاورمیانه بزرگ داشته که تاکنون در کشورهایی همچون عراق و افغانستان آن را آغاز کرده است.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا افزود: استفاده از حربه‌های مختلف برای سیطره بر منافع کشورهای خاورمیانه برای  آمریکا امری عادی بوده که تا به امروز به آن همت داشته است.

وی در ادامه با بیان این‌که شوراها مخلصانه در تلاش برای آبادانی شهر حرکت کنند افزود: انتخاب شهردار متعهد و متخصص از داخل شهر و یا بیرون شهر تنها با دیدگاه عمرانی و برای جلب رضایت مردم باشند.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا افزود: مردم هم باید با پرداخت عوارض به کمک شورا و شهردار بروند تا شهری زیبا و با صفا داشته باشیم.

انتهای پیام/82013/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول