اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 20 تیم

فستیوال مدارس فوتبال استان اردبیل برگزار شد

با حضور 20 تیم از بین مدارس منتخب فوتبال استان اردبیل فستیوال این مدارس در اردبیل برگزار شد.

فستیوال مدارس فوتبال استان اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که ظهر امروز و در ورزشگاه 20 هزار نفری علی دایی برگزار شد، 20 تیم در قالب گروه‌های سنی زیر 10، 11 و 12 سال با هم رقابت کردند تا با ارزیابی بازیکنان و اعضای تیم‌ها نفرات منتخب در قالب تیم استان اردبیل در مسابقات کشوری حضور پیدا کنند.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل گفت: مسابقات رده سنی زیر 10، 11 و 12 سال به منظور انتخاب نفرات برتر استان برای اعزام به فستیوال کشوری که در محل آکادمی ملی برگزار می‌شود، انجام شده و تیم منتخب به این مسابقات اعزام می‌شود.

صمد نوتاش هدف از برگزاری این فستیوال را استعدادیابی در رده‌های سنی یاد شده و گسترش و اشاعه فوتبال در سنین پایه و تشویق همه برای پرداختن به ورزش فوتبال اعلام کرد و افزود: باید شعار فوتبال برای همه را بتوانیم محقق کنیم.

دعوت از 30 فوتبالیست پایه اردبیل به اردوهای تیم ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس هیئت فوتبال استان از فعالیت 18 مدرسه فوتبال در سطح استان خبر داد و افزود: خروجی این بازی‌ها حضور و دعوت نزدیک به 30 نفر از فوتبالیست‌های رده پایه استان به اردوهای تیم ملی است که یک رقم قابل توجه به شمار می‌رود.

نوتاش تصریح کرد: در حال حاضر 20 نفر از فوتبالیست‌های برتر استان نیز در لیگ برتر، دسته یک کشور حضور دارند که نشان از پویایی و وجود استعدادهای مستعد و ناب در استان اردبیل است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با برگزاری منظم فوتبال پایه و لیگ‌های بزرگسالان استان شاهد حضور تیم‌های استان در رده‌های بالاتر به ویژه لیگ‌های برتر و دسته اول باشیم.

وی اضافه کرد: انتظار این بود که با برنامه‌ریزی کمیته جوانان هیئت فوتبال استان که انجام داده بود فستیوال مدارس فوتبال با حضور اکثریت مدارس فوتبال استان اردبیل برگزار می‌شد و حتی برنامه‌های جانبی و کارگاه‌های آموزشی مختلفی نیز برای فستیوال یاد شده در نظر گرفته شده بود ولی به دلیل آن که استادیوم ورزشی در اختیار هیئت فوتبال استان قرار نداشت بیشتر برنامه‌های طراحی شده برگزار نشد.

رئیس هیئت فوتبال استان اردبیل اضافه کرد: امیدواریم با تعامل و همفکری بهتر هیئت و ورزش و جوانان بتوانیم در آینده به بارور شدن استعدادهای فوتبال استان کمک کنیم چرا که بروز هرگونه اختلاف و تنگ نظری‌ها در این زمینه منجر به تضعیف فوتبال استانی می‌شود که فوتبال آن زمانی سرآمد کشور بوده است.

نوتاش با قدردانی از حضور خانواده‌ها و مربیان دلسوز در کنار کودکان و نوجوانان و تلاش شبانه‌روزی آنها در قالب مدارس فوتبال یادآور شد: هدف از برگزاری این فستیوال به هیچ وجه برد و باخت نیست بلکه هدف ترویج فوتبال در سنین پایه و خردسالی است که امیدواریم به ثمر بنشیند.

وی بزرگ‌ترین رویکرد این فستیوال را تلاش برای کشف استعدادها توصیف کرد و ادامه داد: در کنار کشف استعدادها باید هدایت عالمانه نیز صورت بگیرد.

این مسئول گفت:‌ غنی‌سازی اوقات فراغت از دیگر اهداف و برنامه‌های این فستیوال است که امیدواریم با برگزاری این مسابقات بتوانیم نفرات منتخب و مستعد را شناسایی و به مربیان رده‌های پایه معرفی کنیم تا امکان حضور بازیکنان مستعد این استان در مسابقات کشوری فراهم آید.

بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه فستیوال قرعه‌کشی بین تیم‌های حاضر در این برنامه انجام شد به طوریکه در رده سنی زیر 10 سال شش تیم، زیر 11 سال شش تیم و زیر 12 سال نیز هشت تیم در مجموع 20 تیم از مجموع مدارس فوتبال استان اردبیل در این فستیوال شرکت کردند.

انتهای پیام/62001/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول