اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در لرستان:

شناسنامه جمهوری اسلامی ایران اصل مترقی ولایت فقیه است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: شناسنامه جمهوری اسلامی ایران اصل مترقی ولایت فقیه است و مخالفت با ولایت فقیه در حد شرک به خدای متعال است.

شناسنامه جمهوری اسلامی ایران اصل مترقی ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در دیدار با مسئولان و مدیران لرستانی که به مناسبت آغاز هفته دولت در بیت امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، گفت: هفته دولت و یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهیدان دولت را گرامی‌ می‌داریم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های استاندار استان لرستان گفت: حبیب‌الله دهمرده استاندار لرستان با تمام وجود به استان لرستان خدمت کرده و در پیگیری‌های امور و حل مشکلات این استان کوشا بوده است.

میرعمادی افزود: ایجاد فضای هم‌دلی، وحدت و آرامش در استان لرستان و نمونه‌ آن انتخابات مجلس و ریاست جمهوری از عملکرد موفق استاندار لرستان بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به نوع نگاه و نگرش انسان نسبت به مسئولیت و جایگاه خدمت اشاره کرد و گفت:‌ نخستین خشت بنای مدیریت نوع نگاهی است که فرد به مدیریت دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در مجموع دو نگاه نسبت به جایگاه مدیریت وجود دارد یکی نگاه مثبت، ارزشی و ابزاری است که در این نگاه شخص مسئول این مسئولیت را امانت می‌داند.

میرعمادی خاطرنشان کرد:‌ در این نوع نگاه مسئول به دنبال اجر و مزد خودش نیست بلکه می‌خواهد به مردم خدمت کند و حکومت و جامعه را ابزار می‌داند که نتیجه این نوع نگاه مدیریت مدیریت سالم، پاک و سازنده است و انجام کار با لذت و صمیمیت از دیگر نتیجه این نوع مدیریت است.

وی گفت: نگاه دوم، نگاه منفی و اهدافی است که کسی در سمت مسئولیت جای قرار می‌گیرد با هدف کار می‌کند و در این نوع نگاه شخص طلبکارانه عمل می‌کند.

میرعمادی افزود: در این نوع نگاه هر کاری این مسئول انجام می‌دهد منت می‌گذارد و نتیجه این نگاه مدیریت ناخالص و ریاکاری است که در این مدیریت چاپلوسی، فساد و تبعیض رواج پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: باید نگاه خود را اصلاح کنیم و ببینیم نوع نگاه ما به خود چگونه است.

میرعمادی یادآور شد: نوع نگاه انسان به خود باید طوری باشد که انسان خود را عبد خدا بداند و از عزت نفس خود را حفظ کند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: یک مدیر باید همانند پیامبر و علی (ع) رفتار کریمانه داشته باشد و افرادی که دور خود جمع می‌کنند آدم‌هایی با کرامت باشند.

وی به نوع نگاه و نگرش انسان نسبت به مردم اشاره کرد و گفت: امام راحل این نوع نگاه را برای ما به خوبی بیان کرده و می‌فرماید نوع نگاه مسئولان به مردم باید مردم‌داری، مردم سالاری دینی، مردم را ولی نعمت خود بدانیم، خدمت بی‌منت به مردم، پیگیری امور مردم، محبت و مهربانی به مردم، تسلیم ارباب رجوع و... است.

میرعمادی در ادامه به نوع نگاه و نگرش انسان نسبت به کار و اداره خود اشاره کرد و گفت: در درجه اول باید مدیر به سلامت اداره خود بپردازد و معنویت، دیانت و اخلاق را در اداره تقویت کند.

این مسئول ابراز داشت: یک مدیر جمهوری اسلامی با مدیران سایر کشورهای دیگر فرق می‌کند.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: شایسته سالاری، ارزش قائل شدن برای اهل تقوا و اهل ایمان وظیفه یک مدیر در اداره است.

وی افزود: اگر مدیران به نیروهای ارزشی احترام بگذارند همیشه سود می‌برند و اگر توجه به افراد چاپلوس کنند مطمئناً نخستین ضربه را از طرف همین افراد می‌خورند.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: شفافیت‌کاری، پرهیز از پنهان‌کاری و مخفی‌کاری حرف و حدیث را از مدیران دور می‌کند.

این مسئول گفت:‌ نوع نگاه ما به مافوق باید طوری باشد که مورد اعتماد مافوق قرار گیرد زیرا مافوق ما به ما اعتماد کرده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان اضافه کرد: ‌نوع نگاه ما در جمهوری اسلامی یک نگاه ویژه است که در سایر کشورها وجود ندارد.

وی ادامه داد: نوع نگاه و نگرش ما به اصل ولایت فقیه و رهبری است و مدیر جمهوری اسلامی باید نگاهش به اصل ولایت فقیه مشخص شود.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه ماهیت جمهوری اسلامی ایران وجود اطاعت از رهبری است، گفت: شناسنامه جمهوری اسلامی ایران اصل مترقی ولایت فقیه است و مخالفت با ولایت فقیه در حد شرک به خدای متعال است.

میرعمادی افزود: مشروعیت جمهوری اسلامی ایران به رهبری و ولی امر مسلمین است و رئیس جمهور تا زمانی که رهبری حکم تنفیذ آن را امضا نکند برای ما قابل احترام هست ولی نمی‌توانیم آن را حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که حمایت رهبری از رئیس جمهور و یا شخص دیگری باشد اطاعت آن بر ما واجب است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ‌امروز ملت ایران عزیزترین ملت در دنیا هستند. به برکت رهبری فرزانه پیشرفت و حرکت انقلاب اسلامی روز به روز رو به جلو است.

میرعمادی ادامه داد: تحولاتی که امروز در مصر رخ داده به خاطر عدم وجود شخصیتی مانند مقام معظم رهبری است.

امام جمعه خرم‌آباد متذکر شد: نوع نگاه ما به ولایت و رهبری بسیار مهم است و اگر امروز ما در جهان سربلند هستیم مدیون مقام عظمای ولایت هستیم.

وی در پایان حجت‌الاسلام مؤمنی‌زاده را به عنوان مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان معرفی کرد.

انتهای پیام/85001/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول