اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

طرح آبیاری کم‌فشار 4 روستای اردبیل به بهره‌برداری رسید

فرماندار اردبیل از افتتاح طرح آبیاری کم‌فشار چهار روستای شهرستان اردبیل خبر داد.

طرح آبیاری کم‌فشار 4 روستای اردبیل به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در مراسم افتتاح طرح آبیاری کم فشار چهار روستای اردبیل اظهار داشت: با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح، 15 هزار هکتار اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری کم فشار قرار می‌گیرند.

وی از هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان برای اجرای این پروژه‌ها به همت جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد.

دبیر تصریح کرد: از اهداف طرح می‌توان به استفاده بهینه از منابع آب و خاک در اراضی کشاورزی، افزایش راندمان آبیاری از 40 به 65 درصد،‌ افزایش تولید و بهره‌وری، حذف انهار خاکی و افزایش سطح وسعت اراضی زیر پوشش و استفاده از سیستم نوین در آبیاری اشاره کرد.

فرماندار اردبیل خاطرنشان کرد: این طرح در روستاهای آراللوی بزرگ، کوچک، نوشهر و تپراقلوی شهرستان اردبیل اجرایی و عملیاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه استاندار اردبیل با بیان اینکه اغلب طرح‌های عمرانی بخش کشاورزی مانند سدها علاوه بر کمک به رونق این بخش زمینه‌ساز توسعه صنعت گردشگری استان اردبیل است، اضافه کرد: از آن جا که حوزه کشاورزی و گردشگری دو محور مهم در توسعه پایدار استان به شمار می‌روند مسئولان اجرایی باید با مطالعات علمی کافی و با همت مضاعف بستر شکوفایی روزافزون این دو حوزه مهم را فراهم آورند.

اکبر نیکزاد برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تقویت زیرساخت‌ها و ارتقای شاخص‌های زیربنایی استان را یادآور شد.

وی گفت: تلاش ما این است تا با مهار آب‌های سطحی و سرگردان و جلوگیری از هدر رفت منابع آب شیرین استان تهدیداتی مانند سیلاب‌های فصلی به فرصتی برای تولید ثروت برای کشاورزان تبدیل شود.

نیکزاد با اشاره به پایین بودن میزان بارندگی و محدودیت منابع آب‌های زیرزمینی، کشاورزان را به استفاده از تکنولوژی‌های جدید در آبیاری فرا خواند.

این مسئول اذعان داشت: استفاده از سیستم‌های بارانی و آبیاری قطره‌ای علاوه بر افزایش راندمان تولید از هدر رفت آب نیز جلوگیری می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رایزنی‌های انجام شده برای دریافت تسهیلات از بانک توسعه اسلامی خبر داد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با دریافت این وام کلان و صرف آن در تکمیل پایاب سدهای بزرگ خداآفرین، کوثر و آبیاری کردن زمین‌های دیم دشت مغان تحول بزرگی را در بخش کشاورزی استان شاهد و ناظر می‌باشیم.

نیکزاد در پایان متذکر شد: رقم دقیق این وام را پس از تصویب نهایی اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/62001/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول