اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از کانال تنگ حنای جم محقق شد

آبیاری 80 هکتار از اراضی تشنه شهرستان جم

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جم از آبیاری 80 هکتار از اراضی تشنه شهرستان جم با بهره‌برداری از کانال تنگ حنای جم خبر داد.

آبیاری 80 هکتار از اراضی تشنه شهرستان جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، عبدالنبی یوسفی شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح کانال تنگ حنای شهرستان جم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشاورزی در شهرستان جم جایگاه ویژه‌ای دارد و این شهرستان در بسیاری از محصولات کشاورزی در استان جایگاه ارزشمندی دارد.

وی افزود: در سال‌های اخیر جهاد کشاورزی شهرستان جم به‌منظور حمایت از کشاورزان و باغداران شهرستان جم تلاش و همکاری فوق‌العاده‌ای را انجام داده و در سال جاری این حمایت‌ها با شتاب و کیفیت بیشتری انجام گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جم خاطرنشان کرد: احداث کانال انتقال آب تنگ حنای شهرستان جم به‌طول 3 هزار و 400 متر از پروژه‌های ارزشمندی است که به‌منظور تقویت کشاورزی شهرستان جم صورت گرفته است.

یوسفی بیان داشت: با احداث و بهره‌برداری از این پروژه عمرانی شاهد انتقال آب از منطقه صعب‌العبور تنگ حنا به مزارع و اراضی کشاورزی شهرستان جم خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از کانال انتقال آب تنگ حنا بخش اعظمی از اراضی کشاورزی شهرستان جم که سال‌ها بی آبی خشک و بلا استفاده بودند، احیا می‌شوند و فعالیت کشاورزی در این اراضی رونق می‌یابد.

این مسئول اذعان داشت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته کانال انتقال آب تنگ حنای شهرستان جم 80 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان جم را تحت پوشش قرار می‌دهد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جم عنوان کرد: با افتتاح این کانال انتقال آب شاهد استفاده 67 کشاورز و بهره‌بردار جمی از منابع آبی مذکور خواهیم بود.

یوسفی ابراز داشت: کانال انتقال آب تنگ حنای شهرستان جم به عرض 50 سانتی‌متر و ارتفاع 50 سانتی‌متر در مجاورت اراضی کشاورزی منطقه تنگ حنا احداث شده است.

وی افزود: کشاورزی از صنایع پاک است و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی نقشی مهم در توسعه زیرساخت‌های اقتصاد کشاورزی و اشتغال در صنعت کشاورزی شهرستان جم دارد.

انتهای پیام/2451/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول