اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش خبر داد

لایروبی 90 درصد از کانال‌های آبیاری آبپخش

بخشدار آبپخش از لایروبی 90 درصد از کانال‌های آبیاری آبپخش در قالب اجرای طرح سامان‌دهی و افزایش بهره‌وری آب کشاورزی در آبپخش خبر داد.

لایروبی 90 درصد از کانال‌های آبیاری آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامرضا وفایی دوشنبه‌شب در دیدار مسئولان با شهروندان آبپخش اظهار داشت: توسعه آبپخش هدف والایی است که تمامی مسئولان با همدلی و همکاری برای تحقق آن در تلاش هستند و در این زمینه از ابزارهای مختلف بهره می‌برند.

وی افزود: احیای روستای بند محمد‌ عبدالله آبپخش که ظرفیت‌های فراوانی در عرصه‌های دامداری و کشاورزی دارد، یکی از اولویت‌هایی است که از ابتدای سال جاری به آن توجه داشته‌ایم و در این راستا اقدامات تاثیرگذار و اساسی صورت گرفته است.

بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: با توجه به استعدادهای فراوانی روستای بند محمد عبدالله، احیای این روستا از اقدامات تاثیرگذار در شکل‌گیری حماسه اقتصادی در آبپخش است.

وفایی بیان داشت: ایجاد شبکه آب شرب و برق در روستای بند محمد عبدالله از مسائل مهمی است که در راستای احیای این روستا به آن توجه داریم و این موضوع سبب شروع مهاجرت معکوس به این روستا می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح تنظیم بازار و توزیع اقلام ضروری از اقدامات ارزشمندی است که با همکاری خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بسیج و ... شاهد اجرای آن بوده‌ایم.

این مسئول اذعان داشت: در قالب اجرای این طرح شهر آبپخش به مناطق 20‌ گانه تقسیم‌بندی شده و در مراحل آتی توزیع کالاهای اساسی و اقلام ضروری در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد توزیع این اقلام بین شهروندان آبپخشی خواهیم بود.

بخشدار آبپخش عنوان کرد: در اجرای این طرح نارسایی‌هایی وجود داشت که با مشاوره از افراد صاحب‌نظر و همکاری کارشناسان در روزهای آتی نسبت به رفع آن اقدام خواهیم کرد.

وفایی ابراز داشت: ایجاد کد شهروندی و جمع‌آوری اطلاعات سرپرست خانوار و شهروندان آبپخشی از دستاوردهایی است که در قالب نرم‌افزار اجرای این طرح شاهد تحقق آن هستیم.

وی اضافه کرد: اجرای طرح مدیریت بحران در آبپخش از نیازهای ضروری این شهر است که با اجرای طرح سرشماری از خانوارهای آبپخشی در تابستان سال جاری مقدمات این طرح فراهم شده است.

بخشدار آبپخش گفت: در طرح مدیریت بحران امکانات و تخصص‌های موجود در هر یک از مناطق 20 گانه آبپخش مشخص و اطلاعات مربوط به آنها به‌منظور بهره‌گیری در مواقع بحران و نیاز جمع‌‌‌آوری شده است.

وفایی افزود: اجرای طرح سامان‌دهی و افزایش بهره‌وری آب کشاورزی از اقدامات موثری است که به‌منظور تقویت کشاورزی آبپخش شاهد بوده‌ایم و در این زمینه شاهد لایروبی 90 درصد از کانا‌ل‌های آبیاری درجه سه و چهار بوده‌ایم.

وی یادآور شد: این طرح هنوز به نتایج مطلوب خود نرسیده و انتظار داریم مسئولان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی زمینه لازم برای حصول نتایج مطلوب این طرح را فراهم کنند.

انتهای پیام/2452/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول