اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل خبر داد

توزیع 400 هزار قطعه جوجه در مناطق روستایی اردبیل

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: 400 هزار قطعه جوجه نیمچه در سطح استان اردبیل بین روستاییان توزیع شده است.

توزیع 400 هزار قطعه جوجه در مناطق روستایی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید امیریان عصر امروز در جریان بازدید رئیس بسیج سازندگی کشور از طرح‌های در حال اجرای اقتصادی اردبیل اظهار داشت: با عقد تفاهمنامه همکاری تولید و توزیع جوجه نیمچه در سطح استان به تعداد 400 هزار قطعه و به مبلغ هر قطعه 23 هزار ریال و تحویل آن در روستاهای استان اردبیل انجام شده است.

وی در ادامه از بازدیدهای مسئول رئیس سازندگی استان و نواحی از کارگاه ورمی کمپوست و دستگاه جوجه‌کشی تولید مرغ بومی تصریح کرد: عقد قراردادی را با اداره کل شیلات استان در رابطه با معرفی حوضچه‌های راکد و فعال در سطح استان داشتیم تا اقدام به توزیع بچه ماهی و پرداخت وام بدون محدودیت از طرف اداره کل شیلات به افراد معرفی شده از سوی بسیج سازندگی را شاهد باشیم.

امیریان از تشکیل جلسه با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف معرفی بسیجیان روستایی برای تسریع آموزش در عرصه زنبورداری، پرورش قارچ و تولید کود ورمی کمپوست در سطح استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در کنار آن جلسات فرهنگی و توجیهی فرماندهان نواحی تابعه با محوریت امنیت غذایی در پنج عرصه اجرایی را شاهد بودیم.

این مسئول از شناسایی و کمک به راه‌اندازی چهار مورد تعاونی چند منظوره برای سامانه خرید و فروش، توزیع و جمع‌آوری خبر داد و اضافه کرد: در شش ماهه امسال شاهد برگزاری کارگاه آموزشی توجیهی اقتصاد مقاومتی و برگزاری همایش گفتمان ولایت با موضوع اقتصاد مقاومتی بودیم.

وی همچنین از معرفی بسیجیان فاقد مهارت شغلی توسط شرکت نگار نصر و بسیج سازندگی برای شرکت در دوره‌های مهارت آموزشی در رشته‌های مختلف و اخذ گواهی آموزش فنی و حرفه‌ای برای ایجاد فرصت‌های خوداشتغالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به تقسیم طرح‌های اجرایی سال‌جاری بیان کرد: در بخش پرورش ماهیان سردابی حجم برنامه ما 300 حوضچه است که در شهرستان کوثر 150 حوضچه،‌ نیر 50 حوضچه و مشگین‌شهر نیز 100 حوضچه فعال می‌شود.

امیریان در مورد طرح پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ در بیش از 225 مرکز یادآور شد: این مراکز در خلخال، گرمی، اصلاندوز و مشگین‌شهر راه‌اندازی شده است.

وی از اجرای طرح فرآوری میوه‌جات، سبزیجات و همچنین صیفی‌جات خبر داد و گفت:‌ حجم برنامه ما 800 واحد در شهرهای اردبیل، خلخال، نیر و سرعین است.

امیریان در مورد طرح پرورش قارچ به تعداد 20 واحد در اردبیل و 12 واحد در نمین افزود: طرح ورمی کمپوست نیز در 500 واحد در شهرهای بیله‌سوار، پارس‌آباد، نیر، نمین و اصلاندوز هر کدام به تعداد 100 واحد اجرا می‌شود.

وی در مورد پروژه‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی نیز تصریح کرد: احداث غسالخانه به تعداد دو مورد، تکمیل مسجد به تعداد پنج مورد و تکمیل خانه محرومان به تعداد دو باب در اردبیل در حال اجراست.

امیریان خاطر نشان کرد: در شهرستان مشگین تکمیل پنج باب مسجد، دو باب غسالخانه و دو باب خانه بهداشت، ‌در نیر و نمین احداث دو باب غسالخانه و در خلخال نیز احداث چهار باب غسالخانه در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول از احداث دو باب خانه بهداشت در گرمی، یک باب خانه بهداشت در سرعین، یک باب غسالخانه در کوثر، یک باب غسالخانه در اصلاندوز و تکمیل یک باب مسجد در بیله‌سوار به همراه تکمیل مقبره سادات بنی‌ فاطمه را در گرمی از طرح‌های اولویت‌دار محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اعلام کرد.

انتهای پیام/62001/ع40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول