اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خبر داد

اجرای 32 عنوان برنامه در راستای اقتصاد مقاومتی

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: 32 عنوان برنامه در راستای اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی سپاه سلمان تا پایان سال‌ جاری اجرایی می‌شود.

اجرای 32 عنوان برنامه در راستای اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه سلمان، منوچهر شفیعی در نشست کمیسیون اقتصادی که با حضور مسئول اداره تعاون، کار و امور اجتماعی سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: بسیج سازندگی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی و تحقق بخشی فرمایشات ایشان در نظر دارد با همکاری سازمان تعاون، کار و امور اجتماعی سیستان و بلوچستان 32 عنوان برنامه اقتصاد مقاومتی را در سطح سیستان و بلوچستان اجرایی کند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی کمک به حل مشکلات اقتصادی است افزود: اگر واردات کشور به دلیل تحریم به صفر برسد و هیچگونه وارداتی انجام نشود، کشور باید بتواند نیازهای لاینفک خود را تولید و مشکلی در راستای اقتصاد نداشته باشد.

این مسئول در ادامه 12 عنوان برنامه را که در راستای اقتصاد مقاومتی به سپاه‌های استانی در کل کشور پیشنهاد شده است تشریح کرد: احداث حوضچه‌های بتنی پرورش ماهی در مجاورت چاه‌های آب کشاورزی که سهم استان سیستان و بلوچستان 250 حوضچه در سطح استان است و تشکیل و راه‌اندازی تعاونی‌های تولیدی و توزیعی به محصولات کشاورزی اقتصاد مقاومتی از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: تهیه و توزیع دستگاه‌های جوجه کشی 500 قطعه‌ای در سطح حوزه‌های مقاومتی که سهم سیستان و بلوچستان 136 مورد است، راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی کود کمپوست خانگی، راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی قارچ خانگی که سهم سیستان و بلوچستان 135 مورد خواهد بود، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک فرآوری میوه و سبزیجات، حمایت و توزیع واحدهای گلخانه‌ای در سطح استان با 100 عنوان برنامه از دیگر برنامه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی به سپاه‌های استانی در کل کشور پیشنهاد شده است.

وی از برگزاری نشست کارگاه آموزشی در زمینه آموزش اقتصاد مقاومتی و نشست کارگاه آموزشی مجریان طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و متذکر شد: بسیج سازندگی علاوه بر این 12 عنوان برنامه 20 برنامه دیگر در راستای اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال اجرایی خواهد کرد.

انتهای پیام/75004/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول