اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان:

13 هزار دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد کردستان هستند

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از 13 هزار دانش‌آموز استان زیرپوشش حمایتی این نهاد قرار دارند.

13 هزار دانش‌آموز زیرپوشش کمیته امداد کردستان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا طاهری ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور معاون مشارکت‌های مردمی سپاه بیت‌المقدس در سالن جلسات کمیته امداد استان در سنندج، برگزار شد با اشاره به حمایت این نهاد از 200 هزار نفر به صورت مستمر و غیرمستمر در سطح استان اظهار کرد: بیش از 54 هزار خانوار نیازمند در حال حاضر از خدمات این نهاد در استان بهره‌مند هستند.

به گفته وی، این خانوارها به صورت مستمر و ماهیانه در سرفصل‌های مختلف از خدمات کمیته امداد امام خمینی بهره‌مند هستند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان با اشاره به حمایت‌های این نهاد از 5 هزار خانوار به صورت خدمات تک و چند خدمتی در سطح استان افزود: بیش از 32 هزار و 500 خانواده زیرپوشش کمیته امداد در کردستان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، 6 هزار و 500 مددجوی زیر پوشش کمیته امداد ایتام زیر 15 سال هستند که در کنار حمایت‌های مادی و معنوی این نهاد از سوی 12 هزار و 600 حامی بومی و غیر بومی حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه تلاش برای جذب حامی به منظور حمایت بیش از پیش از این ایتام یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در سطح استان است، خاطرنشان کرد: بحث حامی یابی برای ایتام هم در سطح استان و در استان‌های دیگر دنبال می‌شود.

وی خواستار حمایت سپاه‌بیت‌المقدس از 7 هزار یتیم زیرپوشش این نهاد شد و ابراز امیدواری کرد با تحقق این مهم زمینه ارائه خدمات بیشتر به ایتام فراهم شود.

وی در ادامه حمایت از بیماران صعب‌العلاج و خاص را از دیگر خدمات امداد به جامعه هدف در سطح استان عنوان کرد و بیان داشت: کمیته امداد کردستان در حال حاضر از یک‌هزار و 200 نفر بیماران صعب‌العلاج و 140 بیمار خاص حمایت می‌کند.

وی خواستار تامین هزینه‌های درمانی 100 نفر از بیماران سرطانی زیرپوشش امداد توسط معاونت مشارکت‌های مردمی سپاه بیت‌المقدس شد و خاطرنشان کرد: با توجه به تورم‌هایی که در حوزه دارو وجود دارد برای رفع نیاز آنان نیازمند کمک خیرین و مردم نوع دوست و نهادها و دستگاه‌های استان هستیم.

وی از حمایت این نهاد از 13 هزار دانش‌‌آموز نیازمند در استان خبر داد و گفت: تامین نیازهای مختلف این دانش‌اموزان و تلاش در راستای شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای آنان از دیگر اولویت‌های این نهاد است.

وی در پایان به نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس خواستار تامین لوازم‌التحریر 400 دانش‌آموز زیرپوشش این نهاد از سوی سپاه بیت‌المقدس شد.

گفتنی است؛ حمایت سپاه بیت‌المقدس از 7 هزار یتیم با سرانه ماهیانه هر نفر 200 هزار ریال به مدت یک سال، حمایت از 100 بیمار سرطانی و پرداخت هزینه‌های درمانی آنها و تهیه لوازم‌التحریر 400 دانش‌آموز در این جلسه به تصویب رسید.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول