اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان کرمان:

درگذشت «‌نیاز‌کرمانی»‌‌ اندوهی بزرگ برای جامعه ادبی است‌

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: درگذشت «سعید نیاز‌کرمانی»‌ مرد‌ ارزشمند و فقید حوزه فرهنگ و ادب کشور، اندوهی بزرگ برای جامعه ادبی است.

درگذشت «‌نیاز‌کرمانی»‌‌ اندوهی بزرگ برای جامعه ادبی است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیین تشییع پیکر «سعید نیاز‌کرمانی» پژوهشگر، ادیب و شاعر برجسته کرمانی‌‌ صبح امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و هنر استان کرمان از مقابل مجتمع فرهنگی هنری عصر انتظار برگزار و پیکر وی در قطعه هنرمندان کرمان به خاک سپرده شد. 

احمد سعیدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: درگذشت «سعید نیاز‌کرمانی» به عنوان یکی از مردان ارزشمند و فقید حوزه فرهنگ و ادب استان کرمان و کشور، اندوهی بزرگ برای جامعه ادبی است.

وی با ابراز تأسف و تسلیت درگذشت «سعید نیاز‌کرمانی» به خانواده آن مرحوم و جامعه ادبی بیان داشت: وی سال‌ها در حوزه پژوهش و تحقیق ادبیات و شعر قلم زد و آثار گرانمایه‌ای را به یادگار گذاشت.

سعیدی تصریح کرد: نیاز‌ کرمانی‌ با وجود عارضه بیماری که موجب خانه‌نشینی سال‌های متمادی وی شده بود به دلیل عشق و علاقه‌ای که به شعر و ادب داشت در محافل و مجامع حضور می‌یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان حشر با اولیای الهی را برای آن مرحوم و صبر و استقامت برای خانواده ‌سعید نیاز‌کرمانی‌ و جامعه هنری استان را از خداوند متعال خواستار شد.

به گزارش فارس، «سعید نیاز‌کرمانی» پژوهشگر، ادیب و شاعر برجسته کرمانی‌‌ پس از تحمل سال‌ها رنج و سختی بیماری سه‌شنبه شب دار فانی را وداع گفت.

از آثار برجسته این هنرمند کرمانی می‌توان به «برگزیده شاهنامه»، «در کوچه‏‌هاى خلوت شب»، 15 جلد «حافظ‌شناسى»، «سخن اهل دل» و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/80017/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول