اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت‌، معدن و تجارت کهگیلویه تأکید کرد

تخلفات میلیونی خیاطان در تولید لباس فرم مدارس

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه گفت: سهل‌انگاری مدیران مدارس در انعقاد قرارداد با خیاطان باعث بروز تخلفات میلیونی در تولید لباس فرم مدارس شده است.

تخلفات میلیونی خیاطان در تولید لباس فرم مدارس

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه سید باقر افشین امروز در نشست شورای آموزش‌و پرورش دهدشت با اشاره به طرح متحدالشکل کردن لباس دانش‌آموزان اظهار داشت: اجرای این طرح مشکلاتی را برای والدین دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه با بیان اینکه برای تولید لباس فرم دانش‌آموزان باید مدیران مدارس با واحدهای تولیدی خیاطی سطح شهر قراردادی منعقد کنند، افزود: واحد تولیدی موظف است طبق مفاد قرارداد نسبت به تهیه لباس مورد نظر با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب اقدام کند.

افشین سهل‌انگاری مدیران مدارس در انعقاد قرارداد با واحدهای تولیدی را منجر به بروز تخلفات عدیده از سوی خیاطان دانست و گفت: در سال‌های گذشته مشکلاتی در این زمینه بوجود آمده و لازم است با آسیب‌شناسی نسبت به رفع این مشکلات و جلوگیری از بروز مجدد اقداماتی از سوی مدارس صورت گیرد.

این مسئول با استناد به مدارک موجود استفاده از پارچه‌های بی‌کیفیت و تحمیل هزینه‌های بالا به خانواده‌ها را از مشکلات حوزه خیاطی دانست و ابراز داشت: مشکل دیگر در این زمینه واریز پول به صورت مستقیم به مدیران مدارس است.

وی سوء استفاده واحدهای تولیدی و مدیران مدارس از دستورالمعل تنظیم شده برای تهیه لباس مدارس را متذکر شد و اذعان داشت: متأسفانه در سال‌های گذشته تهیه لباس فرم مدارس هزینه اضافی روی دست والدین گذاشته و این کار اجحافی در حق دانش‌آموزان و اولیا بوده است.

افشین انعقاد قرارداد با واحدهای صنفی فاقد پروانه را از دیگر موارد منجر به مشکل دانست و گفت: مدارس با واحدهای تولیدی تحت نظارت مراجع رسیدگی به تخلفات و دارای پروانه کسب قرارداد منعقد کنند.

وی با اذعان به اینکه بازرسان صنعت، معدن و تجارت شهرستان بر کار خیاطان در تولید لباس مدارس نظارت مستمر داشته‌اند، افزود: نظارت و بازرسی‌های به عمل آمده باعث برگشت بیش از یکصد و 73 میلیون تومان به جیب خانواده‌های دانش‌آموزان شده است.

افشین دریافت هزینه بالاتر از نرخ مصوب از والدین دانش‌آموزان را یک تخلف صنفی خواند و بابیان اینکه قیمت تمام شده لباس مدارس در فرم قرارداد آمده است از واحدهای تولیدی خواست طبق دستورالعمل تنظیم شده در قرارداد لباس فرم دانش‌آموزان را تهیه و در اختیار آنها قرار دهند.

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت کهگیلویه با بیان اینکه وظیفه ذاتی ما در راستای خدمت به مردم است تصریح کرد: از مدیریت آموزش و پرورش، فرمانداری و دیگر دستگاه‌های شهرستان انتظار می‌رود در آستانه بازگشایی مدارس و دغدغه خانواده‌ها برای تهیه لباس دانش‌آموزان در جلوگیری از بروز مشکلات تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

 به گفته افشین قیمت مصوب تولید یک دست لباس فرم مدارس ابتدایی دخترانه 24 هزار تومان تعیین شده است.

لباس فرم مقطع راهنمایی با قیمت 27 هزار تومان و لباس مدارس دبیرستان با قیمت 28 هزار تومان در قرارداد آمده است.

هم‌چنین یک دست لباس فرم مدارس پسرانه در مقطع ابتدایی مبلغ 38 هزار تومان تعیین شده است.

ضمن اینکه قیمت تمام شده لباس فرم مدارس مقاطع راهنمایی و دبیرستان به ترتیب 44 و 48 هزار تومان اعلام شده است.

انتهای پیام/82016/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول