اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مردم دهدشت سالروز شهادت امام صادق را به سوگ نشستند

در سالروز شهادت امام صادق(ع) مردم دهدشت با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی به سوگ آن امام همام نشستند.

مردم دهدشت سالروز شهادت امام صادق را به سوگ نشستند

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه عصر امروز در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع صادق آل محمد مردم متدین دهدشت با دسته‌جات سینی‌زنی از مقابل سپاه پاسداران به سمت میدان مرکزی حرکت کرده و با تجمع در میدان امام حسین(ع) به سوگ نشسته‌اند.

حجت‌الاسلام سید علی شهابی‌سوق در جمع عزاداران روز شهادت امام صادق(ع) را از روزهای عطف تاریخ خواند و اظهار داشت:چهره غمگین شهرها امروز خود پیام‌رسایی دارد که لفظ‌‌ها از بیان آن عاجز است.

استاد حوزه علمیه بهبهان حضور مردم و مسئولان در مراسم عزاداری این امام همام را نشانه وجود رگ غیرت امام در وجود آنها دانست و تصریح کرد: مسئولان در چنین مراسماتی باید حضور چشمگیر داشته و جلودار محافل و مجالس باشند.

شهابی با اشاره به دوران حکومت امام صادق(ع) مسئولیت سنگین آن حضرت در اوضاع زمانه را متذکر شد و با بیان اینکه زدودن شبهات از دل مردم یکی از وظایف خطیر ایشان بود افزود: از طرف دیگر قضاتی که در رأس حکومت قضاوت‌های ناحق می‌کردند و امام به دفاع از حریم حق پرداخت.

 وی در تبیین اهمیت سیاسی دوران امام صادق (ع) ابراز داشت: در زمان منصور دوانیقی مکاتب فکری و فلسفه‌های سیاسی مختلفی مطرح می‌شد که اینها در مقابل دیدگاه مکتب اهل بیت(ع) بودند و  امام صادق(ع) یک درگیری فکری درباب نظام سیاسی با خلفای عباسی و ادامه افکار خاندان بنی‌امیه داشتند و از این جهت تلاش ایشان این بود که آن بنیان‌های فکری مکتب اهل بیت(ع) را در باب حکومت برای مردم تبیین کنند.

این استاد حوزه با تشریح حدیثی از امام صادق(ع) علم مردم را در چهار صفت عنوان کرد و گفت: خداشناسی اولین صفت مردم است و باید در خط خداوند متعال حرکت کند.

شهابی‌سوق دومین صفت را در این دانست که انسان بداند خداوند از او چه می‌خواهد و با بیان اینکه استیل ساختمان انسان باید نمایانگر شیعه جعفری باشد افزود: باید مانند رگه‌های الماس در میان زغال‌سنگ دنیا شروع به درخشیدن کند.

وی دانستن عناصر وجودی انسان و اینکه در خلقت او چه چیزهایی به کار رفته است را از دیگر موارد مطروحه در این حدیث برشمرد و ابراز داشت: انسان باید از آنچه او را از رنگ اهل بیت دور می‌کند اجتناب ورزد.

انتهای پیام/82016/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول