اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

«حسین» قربانی معدن ذغال‌سنگ، تولد نخستین فرزندش را نمی‌بیند

بی‌انصافی است که جوان 27 ساله‌ای در دل معدن جان خود را از دست بدهد، اما مسئولان معدن و شهرستان نسبت به خانواده‌اش بی‌تفاوت باشند.

«حسین» قربانی معدن ذغال‌سنگ، تولد نخستین فرزندش را نمی‌بیند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، خانواده مرحوم حسین زمانی کارگر معدن چشمه پودنه که حدود 21 روز قبل بر اثر ریزش معدن «چشمه پودنه» طغرالجرد از توابع شهرستان کوهبنان جان خود را از دست داد از عدم توجه و رسیدگی مسئولان شهرستان کوهبنان گله‌مند هستند.

ام‌النسا زمانی مادر همسر مرحوم حسین زمانی در حالی که اشک می‌ریخت به خبرنگار فارس گفت: حدود 20 روز از مرگ دامادم می‌گذرد در این مدت هیچ یک از مسئولان معدن و شهرستان حتی یک سری به خانواده ما نزدند.

این پیرزن افزود: دارای پنج فرزند هستم و به تنهایی با قالیبافی و دامداری با مشکلات بسیاری فرزندانم را بزرگ کردم، فرزند آخرم به نام محبوبه چند سال قبل با جوانی به نام حسین زمانی ازدواج کرد که حسین هم بر اثر زلزله چهارم اسفند 83 پدر و مادرش را از دست داده بود و خود سرپرستی خواهر و برادرانش را بر عهده گرفت.

زمانی بیان داشت: حسین پس از ازدواج با کار و تلاش در معدن و با حقوق ناچیز زندگی خود را به سختی می‌گذراند، حقوق او بین 300 تا 400 هزار تومان بود و در منزل استیجاری زندگی می‌کرد. 

وی افزود: حالا با توجه به اینکه دخترم محبوبه باردار است با مشکلات مالی فراوانی مواجه هستیم به طوری که پول تهیه یک قرص نان را هم نداریم، انتظار می‌رفت، مسئولان معدن ذغال‌سنگ و شهرستان حداقل سری به خانواده ما می‌زدند تا ببینند که چگونه و با چه مشکلاتی زندگی می‌کنیم.

این مادر تصریح کرد: بی‌انصافی است که جوان 27 ساله‌ای در دل معدن جان خود را از دست بدهد، اما مسئولان معدن و شهرستان نسبت به خانواده‌اش بی‌تفاوت باشند.

وی در حالی که بغص گلویش را گرفته بود، گفت: مرگ برای همه است، اما برای ما بسیار سخت و دشوار است و هر روز شرایط بدتر می‌شود، بستگان ما هم از بنیه مالی مناسبی برخوردار نیستند که کمک کنند تا قبل از حادثه حسین حقوق اندک به اندازه بخور و نمیر داشته‌ایم.

این پیرزن گفت: در حالی‌که دامادم در معدن چشمه پودنه جان خود را از دست داده بود و این معدن مربوط به شهرستان کوهبنان است و محل سکونت ما در حوزه شهرستان زرند است، از همه جا ناامید شده بودم تصمیم گرفتم موضوع را به اطلاع فرماندار زرند برسانم.

وی اظهار کرد: ساعتی بعد فرماندار زرند به منزل ما آمد، وی پس از قرائت فاتحه و دل‌جویی با تماس تلفنی از مسئول معدن خواست موضوع مشکل مالی خانواده را هر چه سریعتر برطرف کنند.

حسین تولد نخستین فرزندش را نمی‌بیند

محبوبه اسدی همسر حسین به خبرنگار فارس می‌گوید: پس از شنیدن خبر مرگ حسین با مشکلات روحی و روانی جدی مواجه شدم ما در یک واحد مسکونی استیجاری زندگی می‌کردیم و پس از مرگ حسین دیگر کسی را نداشتم با توجه به اینکه باردار هستم، حسین حتی یک ریال پس‌انداز نداشت و با این حقوق ناچیز و کرایه منزل دیگر چیزی برای ما نمی‌ماند.

وی گفت: از مسئولان شهرستان کوهبنان انتظار می‌رفت، حداقل سری به ما می‌زدند حسین حقوق معوقه از معدن طلبکار بود، چرا این‌قدر بی‌تفاوت هستند.

منصور متقی فرماندار کوهبنان نیز در گفت‌و‌گوی تلفنی با خبرنگار فارس در زرند اظهار داشت: به خاطر کشته شدن مرحوم حسین زمانی معدن هفت روز تعطیل بود.

وی در ارتباط با عدم سرکشی مسئولان گفت: معدن خصوصی است، اما پیگیر برقراری پرداخت مستمری خانواده‌اش هستم.

در تماس با نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس نیز، وی از این موضوع بسیار نگران شد و بیان داشت: در نخستین ساعت حضور در منطقه حتما از نزدیک با خانواده مرحوم ملاقات می‌کنم.

به گزارش فارس، حدود 21 روز قبل بر اثر ریزش معدن «چشمه پودنه» طغرالجرد از توابع شهرستان کوهبنان، چهار کارگر در معدن حبس شدند که حسین 27 ساله جان خود را از دست داد.

خانواده حسین در شهرسازی درگر در فاصله 45 کیلومتری مرکز شهرستان زرند در یک منزل مخروبه و نامقاوم زندگی می‌کنند.

..............................

گزارش از علی نجف‌پور

..............................

انتهای پیام/80022/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول