اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌فرآوری سنگ‌های معدنی در آذربایجان غربی

فروش خام سنگ‌های معدنی آذربایجان غربی محدود می‌شود

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از این پس فروش خام سنگ‌های معدنی آذربایجان غربی محدود می‌شود.

فروش خام سنگ‌های معدنی آذربایجان غربی محدود می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه اکبر طاهری عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی یک واحد سنگبری در شهرستان چایپاره، اظهار داشت: فروش خام و بدون فرآوری سنگ یکی از مشکلات بخش معدن استان است و این امر از درآمدهای دولتی و بخش خصوصی که در این میدان کار می‌کنند بسیار می‌کاهد.

وی تصریح کرد: این امر باعث سرازیری ثروت استان آذربایجان غربی به سایر استان‌ها شده است به طوری که سنگ‌های معدنی استان پس از فرآوری در سایر استان‌ها دوباره با قیمت گزاف به خود استان برمی‌گردد.

وی از تحول اساسی در بخش معدن استان خبر داد و گفت‌: هم اکنون کارگروه توسعه بخش معدن راه‌اندازی شده و با راه‌اندازی سیستم نرم‌افزاری جدید با عنوان پنجره واحد خرید و فروش معادن و سنگ‌های معدنی‌، همچنین نحوه توسعه معدن استان در حال ساماندهی است.

طاهری با اشاره به اینکه هم اکنون در استان 418 معدن در حال بهره‌برداری وجود دارد گفت: 258 معدن جدید نیز در مرحله اکتشاف قرار دارند‌.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت دو واحد سنگبری در استان کلنگ‌زنی شده است افزود: تا یکسال آینده بیش از شش واحد دیگر نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

انتهای پیام/61001/ش20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول