اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار گلستان:

مدیریت پسماند گلستان 70 درصد زباله‌های روستایی را پوشش می‌دهد

معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: گلستان تنها استانی در سطح کشور است که سازمان پسماند آن قریب به 70 درصد زباله‌های روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیریت پسماند گلستان 70 درصد زباله‌های روستایی را پوشش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا دادبود شامگاه سه‌شنبه در نشست با شهرداران استان گلستان در محل سالن اجتماعات سازمان همیاری شهرداری استان گلستان اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماند، سازمانی است که گستره خدمت‌رسانی آن در سراسر استان و به عموم شهروندان و روستائیان گلستانی است.

احداث کارخانه کمپوست در گلستان با ظرفیت 250 تن در هر شیفت کاری

وی خاطرنشان کرد: از سال 1381، سازمان مدیریت پسماند استان برای پردازش زباله، بی‌خطرسازی پسماندها و جمع آوری زباله‌ها از مراکز سنتی، اقدام به ساخت کارخانه کمپوست با ظرفیت 250 تن در هر شیفت‌ کاری در سایت شرق و غرب استان کرده است.

دادبود ادامه داد: کارخانه کمپوست آق‌قلا در قسمت شمالی این شهرستان قرار دارد و با تجهیزات و امکانات مدرن، کار پردازش زباله، تولید کود نرم و غنی‌سازی گرانول را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: انجام امور این کارخانه، توسط مدیریت پسماند استان با مشارکت بخش خصوصی انجام  می‌شود.

دفن و امحای رباله‌های بیمارستانی گلستان توسط سازمان پسماند

این مسئول گلستانی در زمینه جمع‌آوری پسماندهای بیمارستانی در سطح استان اذعان داشت: طبق قانون، هر فرد و دستگاهی که این نوع پسماندها را تولید می‌کند، خود باید آن را امحاء کند، اما به‌ خاطر رسالت سازمان و سلامتی جامعه، مدیریت پسماند استان این کار را بر عهده گرفته است.

دادبود یادآور شد: طرحی برای امحای این زباله‌ها به صورت استانی برای اولین بار در کشور آغاز شد و زباله‌ بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها به شکل جداگانه با ماشین مخصوص حمل زباله بیمارستانی، جمع‌آوری و به سایت آق‌قلا ((زون غربی)) انتقال یافته و در  آنجا به روش دفن سلولی با پوشش آهک دفن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ساماندهی پسماندهای پزشکی شرق گلستان نیز، کار جمع‌آوری پسماند تمامی درمانگاه‌ها و بیمارستانهای این منطقه به بخش خصوصی واگذار شده که پس از جمع‌آوری به سایت آزادشهر منتقل و عملیات امحاء انجام می‌گیرد.

کمک به شهرداری‌ها فلسفه وجودی سازمان‌های همیاری شهرداری‌ها و مدیریت پسماند

دادبود با اشاره به فلسفه وجودی سازمان‌های همیاری شهرداری‌ها و مدیریت پسماند اذعان داشت: هدف از تشکیل این دو سازمان، کمک به شهرداری‌ها در جهت اجرای برنامه‌های حوزه مدیریت شهری است.

دادبود ادامه داد: از جمله اهداف تشکیل سازمان همیاری‌، کمک به شهرداری‌ها در بخش‌های مختلف خدماتی، فنی و تامین منابع مالی مناسب در زمینه‌های مختلف است.

معاون عمرانی استاندار گلستان یادآور شد: سازمان مدیریت پسماند استان گلستان نیز به‌ منظور ساماندهی پسماندهای شهری و روستائی، یکپارچه‌سازی روند خدمات‌دهی در سطح استان و تبدبل تهدید زباله به فرصت بازیافت شکل گرفته است.

دادبود با اشاره به عملکرد این سازمان تصریح کرد: از اهم عملکرد این سازمان از بدو تاسیس تاکنون می‌توان به اجرای برنامه‌های پژوهشی و مطالعاتی در سطح استان و اجرای پروژه‌های حمل، دفن و تفکیک زباله از مبداء که با کمک شهروندان گلستانی که در حال انجام است، اشاره کرد.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول