اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار عسلویه:

شوراهای اسلامی شبکه‌های مردمی را فعال کنند

فرماندار عسلویه گفت: شوراهای اسلامی باید شبکه‌های مردمی را فعال کرده و میزان مشارکت مردمی در حوزه شهری و اجتماعی را بیشتر کنند.

شوراهای اسلامی شبکه‌های مردمی را فعال کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، مجید محمودی شامگاه سه‌شنبه در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهرهای عسلویه و نخل تقی ضمن خیر مقدم و تبریک نخستین روز کاری اعضای شوراهای اسلامی به ارائه برنامه محوری آنها در انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط شوراهای اسلامی فعلی با سایر شوراهای دیگر فرق دارد، چراکه درگذشته، مردم با انتخاب ریش‌سفید محل به عنوان نماینده مردم به دنبال  احقاق حق و حقوق خود بودند، اما اکنون در شوراهای جدید برنامه‌محوری کاندیداها باعث شد مردم نسبت به آنها اقبال عمومی داشته باشند و این وظیفه را بر دوش منتخبین سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: شوراها به‌دلیل شرایط و جایگاه خاصی که در جامعه دارند از اهمیت بالایی برخوردارند و از نمادهای دموکراسی محسوب می‌شوند که با فرمان امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب شکل گرفت که در دولت‌های بعدی به‌صورت قانونی و با برگزاری اتنخابات شکل جامع‌تری به خود گرفت.

محمودی تصریح کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی عملکرد سیستم انتخابات هسته مرکزی شهرستان به‌صورت اتاق شیشه‌ای بود و خدا را شکر در عسلویه شاهد انتخابات سالم و بدون هیچگونه تنشی بودیم اما متاسفانه برخی نقل قول‌هایی را از جانب بنده در ارتباط با پیشنهاد سرپرست و یا شهردار منتشر کردند که به‌شدت این موضوع را تکذیب می‌کنم و در همین جا اعلام می‌کنم که اجرای قانون در اولویت است.

فرماندار عسلویه بر استفاده از نیروهای بومی استان تاکید کرد و اظهار داشت: استفاده از نیروهای اهل تعامل و دلسوز بومی استان و همچنین با سابقه اجرایی می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را به‌واسطه شناخت و آداب و فرهنگ خاص منطقه برطرف کنند.

محمودی به پیام وزیر کشور در آستانه نخستین جلسه انتخابات هیئت رئیسه شوراهای اسلامی اشاره و تصریح کرد: هر تصمیمی که می‌خواهد اتخاذ شود باید بر اساس تدبیر و تجربه و آشنایی کامل به حوزه شهرستان باشد و شوراهای اسلامی ارتباط مستقیم با مردم، روحانیت و خانواده معظم شهداء را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: شوراهای اسلامی باید شبکه‌های مردمی را فعال کرده و میزان مشارکت مردمی در حوزه شهری و اجتماعی را بیشتر کنند تا مردم در میدان حضوری چشمگیر در بحث بهداشت و فضای سبز داشته باشند و این جزو برنامه‌های قانونی آنها محسوب می‌شود.

محمودی با بیان اینکه شوراهای اسلامی بازوهای فرماندار محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: در حوزه‌ای که برای فرمانداری تعریف شده است نهایت همکاری را خواهیم داشت و امیدواریم این همکاری و تعامل دوطرفه باشد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایطی که شهرستان عسلویه به‌دلیل حساسیت موجود دارد آماده جهش در سطح استان است و شوراهای اسلامی بدانند که آنها بازوان فرمانداری محسوب می‌شوند که امیدواریم نهایت تعامل و همکاری را از جانب آنها شاهد باشیم.

در پایان هریک از منتخبین شوراهای اسلامی شهرهای عسلویه و نخل تقی به بیان نقطه نظرات خود در ارتباط با ارتقاء جایگاه عسلویه و تاکید بر تعامل دو سویه پرداختند و اظهار امیدواری کردند تمامی تصمیماتی که در آینده اتخاذ خواهد شد در راستای اعتلای نام شهرستان عسلویه باشد.

انتهای پیام/2451/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول