اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان سنندج خبر داد

پرداخت 200 میلیارد ریالی تسهیلات اشتغالزایی در سنندج

مدیر کمیته امداد شهرستان سنندج گفت: امسال 200 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی به مددجویان این نهاد مقدس در سنندج پرداخت می‌شود.

پرداخت 200 میلیارد ریالی تسهیلات اشتغالزایی در سنندج

علیرضا قیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در سال گذشته 2 هزار و 670 طرح با اعتباری بالغ بر 145 میلیارد ریال از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی و اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال از محل منابع امداد ایجاد شده است.

وی همچنین تصریح کرد: 2 هزار مورد نیز به مرحله عملیاتی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل و منابع امداد معرفی شده‌اند.

قدیمی تعداد درخواست‌های تسهیلات اشتغال ثبت شده در این استان را 5 هزار مورد عنوان کرد و بیان داشت: 3 هزار مورد از این تعداد ضمن تشکیل پرونده در دست اجرا و اقدام است.

به گفته مدیر کمیته امداد امام خمینی سنندج، در سال گذشته هزار نفر از یک هزار و 799 نفر دانش‌آموز دبیرستان مددجو زیرپوشش کمیته امداد در این شهرستان استعدادیابی و آموزش‌های مختلف کارآفرینی و فنی و حرفه‌ای دیده‌اند.

وی همچنین هدفگذاری امداد در بحث ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کوتاه مدت و بلند مدت به مددجویان سنندجی در سال‌جاری را 2 هزار نفر عنوان کرد.

قدیمی با توجه به این که در بحث نظارت بر طرح‌های اجرایی که در سه مرحله نظارت دارد تصریح کرد: در مرحله اول قبل از اجرای طرح، مرحله دوم بعد از اجرای طرح و مرحله طولانی بعد از اجراست که با نظارت ناظرین این طرح مورد نظر و بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر کمیته امداد سنندج در خصوص ماندگاری طرح‌های اجرا بدون اقدام در تمام سرفصل‌ها به مددجویان زیرپوشش این نهاد مقدس خبر داد و گفت: طرح‌های اجرایی در این راستا اعم از خدماتی، صنفی، صنعتی، کشاورزی و دامپروری که بعد از مرحله طولانی مدت و اتمام نظارت به مددجویان واگذار می‌شود.

به گفته وی، طرح‌های کشاورزی و دامداری ماندگاری بیشتری دارد.

قدیمی خاطرنشان کرد: در همین عرصه با توجه به این که امداد 2 هزار و 670 طرح اجرایی داشته است مشکلات پیش آمده در این زمینه توسط کارشناسان شناسایی و توسط مسئولین خیلی از مشکلات آن‌ها رفع شده است.

وی در بحث طرح‌های اجرایی نظام آموزش خانواده نیز خاطرنشان کرد: در این راستا حدود 70 نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد در بحث نظام آموزش پرستاری مشغول به فراگیری حرفه مورد نظر هستند و بعد از اتمام در داروخانه‌ها جذب کار خواهند شد.

قدیمی افزود: در همین راستا در بحث کامپیوتر و خیاطی به صورت گسترده در کانون‌های ولایت امداد به صورت زیربنایی خانواده‌های واجد شرایط مشغول فراگیری و رفاه می‌شوند.

مدیر کمیته امداد سنندج با اشاره به واگذاری ایجاد اشتغال در شهرها و روستاهای زیر 20 هزار خانوار استان به کمیته امداد امام خمینی افزود: این مهم به منظور توانمندسازی مددجویان و اقشار نیازمند جامعه به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: سعی بر این است که روستائیان در مقایسه با شهرنشینان که از امکانات کمتری برخوردار هستند در سر فصل‌ها از طرح‌های اشتغالزایی بیشتری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/79016/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول