اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری گلستان مطرح کرد

گرگان دارای بیشترین و مراوه‎تپه کمترین میزان طلاق گلستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت: در طول چهار ماه گدشته، نیمی از آمار طلاق سال گذشته در گلستان ثبت شده و کمترین میزان طلاق نیز در شهرستان مراوه‎تپه بوده است.

گرگان دارای بیشترین و مراوه‎تپه کمترین میزان طلاق گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین شعبانی شامگاه سه‌شنبه در جمع اعضای کارگروه بانوان و خانواده استان گلستان اظهار داشت: بیشترین پرونده‎های وارده به دادگستری در مدت چهار ماهه ابتدای سال‎جاری مربوط به مطالبه مهریه بوده است.

وی با بیان اینکه طلاق به سه صورت توافقی، به درخواست زوج و درخواست زوجه انجام می‎شود، تصریح کرد: در سال 1390 از مجموع 3 هزار و 67 فقره پرونده‎ای که وارد دستگاه قضایی شد یک‎هزار و 957 فقره مربوط به طلاق توافقی، 903 فقره درخواست طلاق زوجه و 207 مورد درخواست طلاق زوج بوده است.

1643 فقره پرونده طلاق وارد دستگاه قضایی گلستان شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان افزود: در سال گذشته 3 هزار و 83 فقره طلاق در استان صورت گرفت که این افزایش جدی نبوده و قابل قبول است.

شعبانی بیان داشت: در سال 1390 طلاق توافقی در گلستان یک‎هزار و 957 فقره بود که در سال 1391 به 2 هزار و 27 فقره رسید که نشان می‎دهد زنان متقاعد شدند درخواست طلاق را کمتر کنند که از 903 درخواست به 835 درخواست کاهش پیدا کرد و درخواست طلاق آقایان از 207 فقره در سال 1390 به 221 فقره در سال 1391 رسید.

وی با بیان اینکه در مدت چهار ماه ابتدای سال‎جاری یک‎هزار و 643 فقره پرونده وارد دستگاه قضایی استان شده است، خاطرنشان کرد: این آمار نشان می‎دهد که طی چهار ماه، آمار طلاق به نصف آمار سال گذشته رسیده در حالی که هنوز سال 1392 به نیمه نرسیده است.

بیشترین و کمترین پرونده طلاق مربوط به گرگان و مراوه‎تپه بوده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان از 754 فقره طلاق توافقی به درخواست زوجین در استان خبر داد و اذعان داشت: تعداد 708 فقره طلاق به درخواست زوجه و 181 فقره طلاق به درخواست زوج بوده است.

شعبانی یادآور شد: آن تفکری که در گذشته بین خانواده‎ها وجود داشت که دختران با لباس سفید به خانه بخت بروند و با لباس سفید برگردند از بین رفته است که این مسئله دلایل مختلفی دارد.

وی ابراز داشت: واقعه طلاق در سال‎های 1390 تا 1391 در گلستان رشد 50.2 درصدی داشته است که بیشترین پرونده‎ها مربوط به شهرستان گرگان و کمترین آن مربوط به شهرستان مراوه‎تپه بوده است.

کمترین درصد تغییرات پرونده‎های طلاق مربوط به مینودشت بوده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان با بیان اینکه 40 پرونده طلاق در آق‎قلا طی سال 1390 تشکیل شده است، اظهار داشت: در سال 1391 این تعداد فقره به 62 پرونده رسید که نسبت درصد تغییرات رشد صعودی نشان می‎دهد.

به گفته شعبانی کمترین درصد تغییرات پرونده‎های طلاق مربوط به شهرستان مینودشت بوده است که 46 درصد کاهش پرونده را در واقعه طلاق داشت.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول