اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جم خبر داد

افزایش ثبت ازدواج و طلاق در جم/ثبت روزانه 2 ازدواج ‌

فرماندار جم با اشاره به افزایش ثبت ازدواج و طلاق در ۴ ماه نخست سال از وقوع روزانه دو ازدواج در شهرستان جم خبر داد.

افزایش ثبت ازدواج و طلاق در جم/ثبت روزانه 2 ازدواج ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، حسین مصلحی‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان جم اظهار داشت: اهمیت و جایگاه آمار و اطلاعات در برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهرستان بسیار مهم است.

وی افزود: ثبت احوال در ارتقای امنیت و حفظ و نگهداری اسناد هویتی مردم، وظیفه خطیر و مهمی عهده‌دار است که امیدوار هستیم به اهداف موردنظر در تقویت جایگاه ثبت احوال برسیم.

معاون فرماندار جم خاطرنشان کرد: اسناد سجلی مهم‌ترین سند هویتی یک فرد در هر جامعه است که نقش اساسی در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های خرد و کلان آن جامعه دارد و به‌همین دلیل اجرای دقیق و به‌موقع ثبت وقایع حیاتی می‌تواند در پردازش اطلاعات و آمار موثر و مفید باشد.

مصلحی‌پور با تقدیر از فعالیت‌های چشمگیر کارکنان ثبت احوال که گام‌های مهمی در زمینه خدمات‌رسانی به مردم برداشته‌اند، یادآور شد: اسناد سجلی در اجرای دقیق و به‌موقع ثبت وقایع حیاتی و همچنین در پردازش اطلاعات و آمار مؤثر و مفید است و همه باید در راستای موفقیت ثبت احوال اهتمام ورزیم.

وی ثبت احوال را یکی از پایه‌های برنامه‌ریزی کشور دانست و بیان کرد: هر چه قدر کارها در ثبت احوال به‌روز و دقیق باشد به همان میزان در کشور تحول بزرگی ایجاد شده و تمام دستگاه‌ها و متولیان کشور با اطلاعات ثبت احوال می‌توانند برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

فرماندار جم با اشاره به آمار ثبت ازدواج و طلاق در جم گفت: بر اساس آمارهای موجود، میزان ثبت ازدواج در چهار ماهه نخست سال جاری به نسبت چهار ماهه نخست سال گذشته با رشد قابل توجهی روبرو شده است، اما آمار ثبت طلاق نیز در چهارماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

عبدالرسول زارع اضافه کرد: در 4 ماه نخست امسال 242 ازدواج در جم ثبت شده است و به طور میانگین هر روز 2 ازدواج در این شهرستان انجام می‌شود.

رئیس اداره ثبت احول جم نیز گفت: مهلت قانونی برای اعلام ولادت 15 روز و اعلام وفات 10 روز است.

عبدالحمید صفایی افزود: تمام مراکز اعلام آمار و مردم باید در مهلت تعیین شده، آمار را به اداره ثبت احوال تحویل کنند.

وی همچنین به رتبه‌بندی ادارات ثبت احوال، بر حسب اعلام ولادت و وفات در مهلت قانونی، اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، ثبت احوال جم رتبه نخست را در میان 12 اداره ثبت احوال استان بوشهر کسب کرده است و در چهار ماهه نخست سال جاری نیز رتبه دوم را در اعلام آمار ولادت و وفات به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/2451/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول