اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‎احوال استان زنجان:

60 درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد

مدیرکل ثبت‎احوال استان زنجان گفت: 60 درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد.

60 درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد

سید موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر به ازای هر 9 ازدواج یک طلاق در استان زنجان رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار گرفته شده طی سال گذشته میانگین سن ازدواج مردان استان در سال گذشته، 27،3 سال و میانگین سن ازدواج زنان 22،7 بود، اضافه کرد: رتبه استان زنجان از نظر میزان طلاق 12 است که جایگاه مطلوبی برای استان محسوب نمی‌شود.

مدیرکل ثبت‎احوال استان زنجان در ادامه با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته 60 درصد طلاق‌ها در  پنج سال نخست زندگی رخ می‌دهد، اضافه کرد: همچنین 20 درصد از طلاق‌ها نیز در سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد.

متوسلین با تاکید بر انجام مشاوره‌های قبل از ازدواج تصریح کرد: آمار طلاق نشان می‌دهد که مشاوره در بحث ازدواج باید بیش از پیش در استان مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات ثبت‎احوال استان زنجان تصریح کرد: ثبت وقایع تولد و وفات نیز از جمله فعالیت‌های ثبت‎احوال در طول سال است.

مدیرکل ثبت‎احوال استان زنجان با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست امسال بیش از 6 هزار و 500 نوزاد متولد شده است، تصریح کرد: اغلب نامگذاری‌های صورت گرفته برای نوزادان طی این مدت از میان اسامی مذهبی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست امسال پس از نام فاطمه به 300 مورد، زهرا با 235 مورد، نازنین زهرا با 113 مورد، یسنا با 99 مورد، نرگس با 97 مورد، زینب با 73 مورد، ثنا با 62 مورد، ریحانه با 59 مورد، هستی با 50 مورد و معصومه با 47 مورد در صدر نامگذاری‌ها هستند.

متوسلین همچنین به تعداد نامگذاری‌های انجام شده برای نوزادان پسر زنجانی اشاره کرد و گفت: طی چهار ماهه نخست امسال برای 217 نوزاد نام مقدس ابوالفضل انتخاب شده است.

وی همچنین نامگذاری انجام شده در رتبه‌های بعدی را امیرعلی با 155 مورد، محمد طه با 128 مورد، مهدی با 124 مورد، امیر‌حسین با 121 مورد، محمدمهدی با 120 مورد، امیرمحمد با 105 مورد، امیر عباس با 102 مورد، علی با 95 مورد و محمد با 88 مورد عنوان کرد.

وی در پایان عنوان کرد: با توجه به فراوانی نام‌های ذکر شده پر واضح است که نام‌های مذهبی پر‌طرفدار‌ترین نام در بین مردم استان زنجان بوده و این امر نشات گرفته از اعتقادات راسخ مردم این استان به اهل بیت عصمت و طهارت است.

انتهای پیام/73005/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول