اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد حفاظت اجتماعی دادگستری راور تاکید کرد

ضرورت رعایت موارد ایمنی در کاهش سرقت طلای سبز

رئیس ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی راور گفت: پسته‌داران و افرادی که در صنف خرید و فروش پسته اشتغال دارند موارد ایمنی را در زمینه کاهش میزان سرقت و کوتاه کردن دست سارقان به عمل آوردند.

ضرورت رعایت موارد ایمنی در کاهش سرقت طلای سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مرتضی رعیتی‌بادی در جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم و سرقت در راور اظهار داشت: با توجه به افزایش آمار سرقت پسته و ضایعات آهن در شهرستان راور برخورد قاطع قانونی با سارقان و افرادی که مبادرت به خرید و فروش مال مسروقه کنند در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: افزایش قیمت پسته در سال‌های اخیر عده‌ای را بر آن داشته است تا از طریق سرقت و فروش این محصول امرار معاش کنند.

رعیتی بادی بیان داشت: تدابیری اندیشیده شده تا به نحو مطلوب جلوی این اقدامات سوء گرفته شود و در صورت مشاهده هر نوع تخلف مراتب پیگیری و برخورد قانونی می‌شود.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از افزایش میزان سرقت محصولات پسته، افرادی که در سال جاری مبادرت به سرقت پسته کنند تا پایان یافتن فصل برداشت این محصول در زندان به سر می‌برند.

رعیتی‌بادی عنوان کرد: لازم است پسته‌داران و افرادی که در صنف خرید و فروش آهن اشتغال دارند موارد ایمنی را در زمینه کاهش میزان سرقت و کوتاه کردن دست سارقان به عمل آوردند. 

این مقام قضایی گفت: تجهیز اماکن و انبارها به دوربین مداربسته و نصب قفل‌های ایمنی از مواردی است که به تامین امنیت اموال کمک می‌کند.

وی شناخت و آگاهی یافتن از وضعیت فروشندگان اموال را لازم دانست و گفت: شهرستان راور از گستردگی چندانی برخوردار نبوده و با توجه به شناخت مردم از یکدیگر می‌‌توان از خرید اموالی که دارای شبهه بوده و یا وضعیت فروشنده موجب تردید است، خودداری کرد.

دادیار دادسرای عمومی و انقلاب راور با بیان اینکه اخذ رسید و ضامن از افراد مجهول به هنگام معامله ضروری است در زمینه عدم معامله با افراد ناشناس و اعلام موارد به پلیس هشدار داد.

وی گفت: چنانچه موارد امنیتی رعایت و از معامله با افراد سودجو ممانعت به عمل آید، می‌توان امیدوار شد، میزان سرقت در این شهرستان به نحو مطلوبی کاهش یافته و دیگر فرصتی برای اینگونه خلاف‌ها به وجود نمی‌آید.

انتهای پیام/2446/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول