اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دست دلالان باید از شهرک‌های صنعتی کوتاه شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دست دلالان باید از شهرک‌های صنعتی کوتاه شود و صنعت‌گران واقعی از امکانات ایجاد شده در نواحی صنعتی بهره گیرند.

دست دلالان باید از شهرک‌های صنعتی کوتاه شود

نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دو نوع مشکل در واحدهای صنعتی وجود دارد مشکل نخست مربوط به زیرساخت‌ها بوده که توسط شهرک‌های صنعتی ایجاد شده به طوری که زمین‌ در دست اهالی بومی شهرستان نبوده و دلالان و زمین‌خواران در این شهرستان‌ها حضور دارند.

وی ادامه داد: شهرک‌های صنعتی محل تولید محصولات بوده که در برخی از موارد شهرک‌های صنعتی به تعهد خود عمل نکرده‌اند؛ به طوری که آب، برق و گازرسانی برعهده شهرک‌های صنعتی است.

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: برخی صنعت‌گران تولید خود را بر مبنای وام دریافتی از بانک پیش‌بینی کرده ولی در برخی از موارد پیش‌بینی آن‌ها به هم خورده و پول بانک کفاف نکرده و در نتیجه طرح‌ها ناقص می‌ماند.

وی ادامه داد: اکثر واحدهای تولیدی زیر ظرفیت تولید می‌کنند و سرمایه در گردش این واحدها کاهش می‌یابد در حالی که برخی از کارخانه‌ها سه شیفته کار می‌کنند و سودآوری بالایی داشته و صادرات نیز دارند.

قاضی‌پور تصریح کرد: در حال حاضر جلساتی در شهرک‌های صنعتی برای رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی برگزار شده تا مشکلات این واحدها بررسی و حل شود.

وی افزود: امید است شهرک‌های صنعتی از گورستان ماشین‌آلات نجات پیدا کرده و رونق اقتصادی در این شهرک‌ها افزایش یابد و به یک بنگاه تولیدی سودآور تبدیل شود.

قاضی‌پور یادآور شد: در سال حماسه اقتصادی تمامی مسئولان باید در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و بهبود وضعیت آن‌ها تمام تلاش خود را به کار گیرند و واحدهای صنعتی باید به فکر کیفیت محصولات و صادرات باشند.

وی افزود: در این راستا صنعت‌گران و صاحبان صنایع نیز باید بیش از پیش و با اتخاذ تصمیمات صحیح مدیریتی یاری‌رسان مسئولان باشند.

قاضی‌پور با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات واحدهای مستقر در شهرک صنعتی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد، اضافه کرد: بدین منظور جلساتی به صورت مداوم با صنعت‌گران و مسئولان شهرک‌های صنعتی برگزار شده و نسبت به شناسایی و رفع موانع پیش‌ رو اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر فسخ قراردادهای راکد موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، اذعان کرد: برای حذف دست دلالان و سودجویان باید اقدامات لازم انجام پذیرد و صنعت‌گران واقعی از امکانات ایجاد شده در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی بهره گیرند.

قاضی‌پور افزود: برای ایجاد فضای بانشاط کاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید با ایجاد فضای سبز به زیباتر شدن هر چه بیشتر آن‌‌ها اقدام کرد.

انتهای پیام/61005/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول