اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شهرک صنعتی صومعه‌سرا:

55 واحد تولیدی شهرک صنعتی صومعه‌سرا راکد است

مسئول شهرک صنعتی صومعه‌سرا از راکد ماندن 55 واحد تولیدی و صنعتی این شهرستان به دلیل کمبود اعتبار و مشکل مالی خبر داد.

55 واحد تولیدی شهرک صنعتی صومعه‌سرا راکد است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، محمد حسن واحدی عصر امروز در جریان افتتاح شرکت «نساجی صبا بافت آریا» در شهرک صنعتی این شهرستان، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی دامنگیر شهرک صنعتی صومعه‌سرا شده است.

*راکد ماندن 55 واحد تولیدی شهرک صنعتی صومعه‌سرا

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی صومعه‌سرا دارای 84 واحد صنعتی است، تصریح کرد: از این تعداد، اکنون تنها 29 واحد فعال است.

مسئول شهرک صنعتی صومعه‌سرا، مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبار را از دلایل اصلی راکد ماندن واحدهای صنعتی در این شهرک عنوان کرد.

به گفته وی، از بین 29 واحد صنعتی فعال شهرک صنعتی صومعه‌سرا شرکت «فضل نور» با تولید نئوپن و شرکت «لبنی پردیس» از فعال‌ترین شرکت‌ها هستند.

واحدی، کمبود اعتبار را مشکل کنونی و بزرگ در شهرک صنعتی صومعه‌سرا ذکر کرد و یادآور شد: شهرک صنعتی صومعه‌سرا با وجود واحدهای تولیدی بزرگ دارای بازده اقتصادی خوبی نیست.

وی یادآور شد: راه‌اندازی و رونق واحدهای صنعتی بزرگ در شهرک صنعتی صومعه‌سرا قادر به برطرف شدن بسیاری از نیازهای استان و کشور بوده که توجه مسئولان را می‌طلبد.

*تنها واحد راهبردی تولید روغن صومعه‌سرا نیازمند مساعدت مالی است

مسئول شهرک صنعتی صومعه‌سرا، واحدهای تولید «زرین‌فر»، «گیل چوب‌نصر» و شرکت «سبوس کندوج» را از جمله واحدهای تولیدی و صنعتی راکد شده این شهرک به دلیل مشکلات مالی برشمرد.

وی اضافه کرد: شرکت «سبوس کندوج» شهرک صنعتی صومعه‌سرا اکنون با تولید روغن‌های گیاهی به عنوان یک واحد راهبردی محسوب می‌شود.

به گفته این مسئول، واحد تولیدی مذکور برای 50 نفر اشتغالزایی کرده است.

وی، خواستار همکاری و مساعدت بیشتر مسئولان به واحد تولیدی «سبوس کندوج» شهرک صنعتی صومعه‌سرا شد و یادآور شد: صومعه‌سرا و حتی استان با رونق این واحد تولیدی و افزایش تولید دانه‌های روغنی از واردات این محصول بی‌نیاز می‌شود.

واحدی ادامه داد: با راه‌اندازی شرکت «زرین‌فر» نیز می‌توان از محصول زائد کاه و کلش برنج برای تولید محصولات مفید نئوپن استفاده کرده و تا حد امکان از میزان آلودگی‌های محیطی کاسته شود.

مدیرعامل شرکت نساجی «صبا بافت آریا» نیز در ادامه مراسم مذکور اظهار کرد: شرکت نساجی صبا بافت آریا با اعتباری بالغ بر 4.5 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

علیرضا حقی با بیان اینکه حدود 15 درصد از مجموع اعتبار مذکور به صورت تخصیص تسهیلات بوده است، یادآور شد: روزانه بالغ بر یک‌هزار و 800 متر مربع پارچه با کیفیت بالا در این شرکت تولید می‌شود.

انتهای پیام/84003/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول