اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایران غازی عنوان کرد

خفگی زاینده‌رود و باتلاق گاو‌خونی توسط شهرک‌های صنعتی

عضو هیئت علمی پژوهشگاه شاخص پژوه گفت: با احداث شهرک‌های صنعتی زاینده‌رود و باتلاق گاو خونی را خفه کردیم.

خفگی زاینده‌رود و باتلاق گاو‌خونی توسط شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ایران غازی در نخستین نشست تخصصی عملکرد شهردار اصفهان از دیدگاه مدیریت شهری اظهار کرد: با مطالعاتی که در عرصه آب و انرژی انجام شده است می‌توان به این نتیجه رسید که بسیاری از مشکلات آب به سبب وضعیت انرژی است و آنچه که بشریت با خودش کرد تا سال 2050 الی 2060 نیز ادامه دارد.

وی افزود: نفت، گاز و ذغال سنگ وضعیتی است که بشریت میان آن گیر کرده است و با جایگزینی انرژی‌های نو به جای فسیلی از نقشه راهبردی کارآمد از این ظرفیت بالا استفاده کنیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: باید با حرکت به سمت انرژی‌های جایگزین مصرف انرژی در کشور را جبران کرد چرا که انرژی و سوخت‌های فسیلی سبب شده در کره زمین نزدیک به نه میلیارد تن گازهای گلخانه‌ای تولید شود.

وی در ادامه با اشاره به استقرار صنایع در شعاع 50 کیلومتری اصفهان گفت: صنایع بسیاری از شهرهای ما را آلوده کرده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه شاخص‌پژوه بیان کرد: اگر مدیریت جامع برای آب تعریف کنیم باید بپذیریم که بحران آب هست و بسیار هم جدی است آستانه سرانه بحران آب در جهان 1500 متر مکعب و بحران بسیار جدی 1000 متر مکعب در حالی که اکنون سرانه آب استان اصفهان 600 متر مکعب است.

وی به وضعیت بحرانی آب در ایران نیز اشاره نمود و گفت: بحران آب در ایران و اصفهان جدی است چنانچه در ده سال گذشته تا کنون شش بار زاینده رود خشک شده است.

غازی ادامه داد: کشاورزان بازنده اصلی خشکسالی هستند و تبدیل اکوسیست پایدار به ناپایدار و بلایایی ایجادی نه تنها در آب زاینده‌رود و اصفهان بلکه در کشور و تمام جهان تغییرات عظیمی را به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: ما رودخانه زاینده‌رود را با احداث شهرک‌های صنعتی خفه کرده‌ایم و باتلاق گاوخونی برای چندین‌بار مرگ آن فرا رسیده است.

انتهای پیام/63007/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول