اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد

فعالیت 40 هزار و 580 واحد قالیبافی در گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از فعالیت 40 هزار و 583 واحد قالیبافی در استان خبر داد و گفت: با شناسایی واحدهای فاقد پروانه این عدد را به 44 هزار واحد خواهیم رساند.

فعالیت 40 هزار و 580 واحد قالیبافی در گلستان

یدالله وفایی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در حوزه فرش یک‎هزار و 215 نفر قالیباف برای بیمه به تامین اجتماعی معرفی شدند و 2 هزار و 211 فقره کارت قالیبافی در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در راستای احیای فرش در گلستان اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: آموزش‎های فراگیر و عمومی با نظارت سازمان حتی خارج از سازمان برای قالیبافان استان برگزار شد.

ارزیاب گمرک در گلستان وجود ندارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: قالیبافان برای اینکه دغدغه اقتصادی نداشته باشند با رعایت شروطی که مدنظر سازمان است به تامین اجتماعی معرفی می‎شوند.

وفایی با بیان اینکه با همکاری گمرک استان یک کارشناس گمرک فرش در گلستان مستقر شده است، افزود: تمام تعهداتی که برای تولید فرش داده شده به مرحله عمل رسیده است.

وی بیان داشت: به دلیل اینکه در گلستان ارزیاب گمرک وجود ندارد لذا فرش‎های تولید شده به استان‎هایی که دارای کارشناس هستند انتقال داده می‎شود و مورد ارزیابی قرار می‎گیرد تا پس از آن صادرات صورت پذیرد اما در مجموع روند تولید فرش در گلستان یک روند افزایشی است.

برپایی نمایشگاه‎های پاییزه در سراسر گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در خصوص فروشگاه‎ و نمایشگاه‎های پاییزه در استان گفت: این نمایشگاه‎ها از دهه سوم شهریورماه آغاز به کار می‎کند و تمام تلاش ما این است که نمایشگاه پاییزه در سراسر استان برپا شود مگر اینکه با استقبال خوب مردم مواجه نشود.

وفایی اظهار داشت: در نمایشگاه‎های پاییزه، عرضه مستقیم کالا با درصدهایی تخفیف به شهروندان ارائه می‎شود و مدت زمان فعالیت نمایشگاه‎ها نیز از یک هفته تا 10 روز متغیر خواهد بود.

انتهای پیام/83001/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول