اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 ماهه امسال

صدور 47 فقره پروانه بهره‎برداری در گلستان/ زمینه اشتغال 865 نفر فراهم شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از صدور 47 فقره پروانه بهره‎برداری در استان خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 39 طرح در هفته دولت امسال به بهره‎برداری رسید.

صدور 47 فقره پروانه بهره‎برداری در گلستان/ زمینه اشتغال 865 نفر فراهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یدالله وفایی صبح امروز در نشست با مدیران اقتصادی استان اظهار داشت: ارزش ریالی پروژه‎های بخش صنعت، معدن و تجارت در گلستان 121 میلیارد تومان و به لحاظ ارزی 12.8 میلیون یورو معادل 161 هزار دلار بوده است که این پروژه‎ها زمینه اشتغال 865 نفر در استان را فراهم کرده است.

وی از صدور 125 فقره جواز تاسیس سرمایه‎گذاری در استان خبر داد و افزود: آنچه ملاک سازمان صنعت، معدن و تجارت است صدور پروانه بهره‎برداری است که اکثر پروانه‎های صادره موردنیاز استان و صادرات محور هستند.

*با شکل‎گیری واحدهای صادرات محور، ارز موردنیاز گلستان تامین می‎شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: سیاست عمومی سازمان علاوه بر حفظ و تداوم فعالیت واحدهای تولیدی دنبال کردن دو سیاست عمومی است که در وهله نخست حمایت از واحدهای صادرات محور و اولویت بعدی حمایت از واحدهایی که مواد اولیه سایر واحدهای تولیدی را تامین می‎کنند است.

وفایی خاطرنشان کرد: با شکل‎گیری واحدهای صادرات محور، ارز موردنیاز استان تامین می‎شود بنابراین یکی از اولویت‎های استان بر این مبنا قرار گرفته است.

وی در خصوص پروژه‎های عمده و اساسی استان گفت: آجر و سفال، کارخانه آرد، لامپ کم‎مصرف، اسیدهای چرب، سیلوی غلات، تولید مقوا، میوه منجمد، کارخانه تولید سبزیجات منجمد، عایق رطوبتی، لوله و اتصالات پلی‎اتیلن، تولید سس، فرآورده‎های لبنی، کشتارگاه صنعتی مرغ، تولید لوله‎های گالوانیزه، گچ بسته‎بندی ساختمانی، پودر کربنات کلسیم، تولید انواع کودپاش، تولید کود و لوله‎های تک جداره از جمله پروژه‎های عمده استان است.

*بودجه پیش‎بینی شده در بخش صنعت ایده‎آل نیست/ فعالیت 40 هزار واحد صنعتی در گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اذعان کرد: کارخانه الیاف پلی‎استر یکی از پروژه‎های مهم استان است چنانکه در تامین مواد اولیه نقش‎آفرین بوده و جزو یکی از پروژه‎های اساسی به شمار می‌رود.

وفایی در خصوص بودجه تعیین شده بخش صنعت بیان داشت: بودجه پیش‎بینی شده بیشتر در بحث هزینه‌های جاری است، آنچه ایده‎آل بوده اتفاق نیفتاده است اما شرایط دولت را درک می‎کنیم.

وی با بیان اینکه 40 هزار واحد صنعتی در استان وجود دارد، اظهار داشت: اگر شرایط مناسب برای این تعداد واحد صنعتی استان فراهم شود سهم به سزایی در میزان اشتغالزایی فراهم خواهند کرد.

انتهای پیام/83001/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول