اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان مطرح کرد

437 طرح صنعتی در گلستان با کمتر از 10 درصد پیشرفت فیزیکی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از 437 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی زیر 10 درصد خبر داد.

437 طرح صنعتی در گلستان با کمتر از 10 درصد پیشرفت فیزیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یدالله وفایی شامگاه شنبه در جمع مدیران بخش های صنعتی استان گلستان اظهار داشت: تعداد 200 فقره طرح صنعتی در استان دارای 10 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی، 48 فقره با 40 تا 60 درصد پیشرفت و 64 فقره طرح نیز با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در دستورکار این سازمان است.

وی پیشرفت نامتعادل طرح‎های صنعتی در استان را ناشی از سیاست‎های انقباضی مالی دانست و تاکید کرد: با اجرای سیاست‎های انقباضی مالی، بانک‎ها در اعطای تسهیلات به متقاظیان طرح‎ها با محدودیت مواجه شدند و این امر سبب شد تا برخی طرح‎ها به بهره‎برداری نرسد و همچنان در ردیف دریافت تسهیلات باقی بماند.

گلستان در بخش معدن در رتبه 25 کشور قرار دارد/ سهم صنعت گلستان در اقتصاد ناچیز است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در خصوص جایگاه صنعت استان بیان داشت: این مهم بر مبنای شاخصه‎های متعددی صورت می‎گیرد اما جایگاه صنعت، معدن و تجارت گلستان در رشد صادرات در رتبه پنجم کشور است.

وفایی با بیان اینکه در بخش معدن در رتبه 25 کشور قرار داریم، اذعان کرد: با توجه به اینکه گلستان یک استان کشاورزی است سهم اقتصاد استان در بخش کشاورزی برجسته و قابل ملاحظه بوده اما سهم صنعت استان در اقتصاد ناچیز است.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا سهم اقتصاد استان در بخش صنعت به رشد قابل قبولی برسد و این مهم تا پایان برنامه پنجم توسعه محقق شود.

گلستان با برخورداری از 28 کارخانه در رتبه دوم کشور قرار دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در خصوص سهم استان در بخش ارزش افزوده گفت: سهم گلستان در اقتصاد استان حدود هفت درصد است و برنامه‎ریزی شده این عدد تا پایان برنامه پنجم به 18 درصد برسد.

وفایی افزود: گلستان در تولید صدف کوهی موقعیت ممتاز و ایده‎آل دارد، در صنایع آرد نیز استان با برخورداری از 28 کارخانه در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: همه باید برای ارتقا تولید و صنعت استان همکاری کنند که در این راستا نقش رسانه‌ها بسیار اثربخش و اثرگذار است.

انتهای پیام/83001 /غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول