اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان خبر داد

تشکیل کارگروه رسیدگی به وضعیت خانواده‎های سوری در اصفهان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان گفت: برای رسیدگی به وضعیت مهاجرین خارجی کارگروه رسیدگی به خانواده‎های سوری تشکیل می‎شود.

تشکیل کارگروه رسیدگی به وضعیت خانواده‎های سوری در اصفهان

بهرام صمیمی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد ورود و اقامت خانواده‎های سوری در اصفهان اظهار کرد: طی خبری حضور تعدادی از خانواده‎های اتباع سوری در حاشیه شهر اصفهان به ویژه منطقه حصه به امور اتباع خارجی اصفهان گزارش شد.

وی افزود: در پی این گزارش کارشناسان برای بازدید اعزام و مشخص شد که تعداد 14 خانوار سوری در این منطقه اقامت و خانه اجاره کرده‎اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان تصریح کرد: با وجود چنین وضعیتی با وزارت کشور هماهنگ کردیم و در این راستا کارگروهی در وزارت‎خانه تشکیل شد که تصمیماتی را درآینده برای آنها اتخاذ کنند که چنین تصمیمی هم برای استان اصفهان گرفته شد که چنین کارگروهی برگزار شود.

وی ادامه داد: این کارگروه قرار است با دستگاه‎های مرتبط همچون بهزیستی، کمیته امداد، فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی برگزار و مسائل و مشکلات این افراد منعکس و رسیدگی شود.

صمیمی با اشاره به اینکه این افراد به عنوان گردشگر وارد شدند و ارائه خدمات به آنها زیر نظر امور اتباع نیست، گفت: البته رسیدگی به وضعیت معیشتی و نیز بهداشتی این افراد در اولویت قرار گرفته است و امور اتباع با صلاح‎دید مسئولان امر خدمات‎دهی می‎کند.

وی تاکید کرد: ایران عضو کنوانسیون بین‎المللی است و در خصوص رسیدگی به چنین اموری ما در حد مقدورات و انسان‎دوستانه به‎ آنها کمک می‎کنیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان در تایید معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان در ارتباط با وجود اتباع سوری در برخی مناطق اصفهان گفت: این موضوع از دو منظر قابل بررسی است که یکی اینکه این افراد با گذرنامه و ویزا در قالب زیارت و گردشگری وارد خاک جمهموری اسلامی شده‌اند که شرایط آنها فرق می‌کند و مانند دیگر تبعه‌های خارجی قابل تکریم و احترام هستند.

وی ادامه داد: مراحل قانونی آنها از طریق وزارت امور خارجه و اداره گذرنامه پیگیری می‌شود و اداره اتباع هم از این موضوع با خبر و اداره اتباع هم مطلع است و در این شرایط وظیفه ما به رسم مهمان نوازی پذیرایی است.

صمیمی اضافه کرد: دیگر اینکه این افراد به عنوان اتباع خارجی و پناهنده به جمهوری اسلامی می‌آیند که اگر در قالب پناهنده باشند ما وظیفه داریم در قالب آموزه‌های دینی و بشر دوستانه  آنها را طبق ضوابط و مقررات جمهوری اسلامی و کنوانسیون سازمانهای بین‌المللی پذیرا بوده و مراحل قانونی آنها را از طریق وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی و وزارت کشور (امور اتباع و مهاجرین امور خار جی) پیگیری کنیم.

انتهای پیام/63012/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول