اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی خبر داد

اجرای طرح ملی پایش آنفلوانزای پرندگان در خراسان جنوبی

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در راستای ارتقاء شاخص‌های سلامت و بهداشت عمومی،‌ طرح ملی مراقبت فعال آنفلوانزای پرندگان در سطح واحدهای پرورش طیور استان در حال انجام است.

اجرای طرح ملی پایش آنفلوانزای پرندگان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، محمدعلی رضایی اظهار داشت: طرح ملی پایش آنفلوانزای پرندگان به مدت 36 روز از 26 مردادماه آغاز شده و تا 31 شهریورماه جاری ادامه دارد.

وی اذعان داشت: در راستای ارتقاء شاخص‌های سلامت و بهداشت عمومی،‌ طرح ملی مراقبت فعال آنفلوانزای پرندگان در سطح واحدهای پرورش طیور خراسان جنوبی در حال انجام است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با اشاره به مهاجرت و جابه‌جایی پرندگان مهاجر در طی سال امکان انتقال و جابجایی ویروس ناقل بیماری آنفلوانزا از این پرندگان به پرندگان بومی و واحدهای پرورش طیور در داخل کشور وجود دارد.

رضایی یادآور شد: از تمامی واحدهای مشخص شده برای بررسی و رصد ویروس آنفلوانزا با تیپ‌های مختلف، نمونه‌گیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: عامل بیماری آنفلوانزا نوعی ویروس است که دارای انواع A,B و C بوده که نوع A در انسان، پرندگان، خوک و اسب ایجاد بیماری می‌کند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: تیپ‌های H5 و H7 که از خانواده نوع A هستند سبب بیماری بسیار شدید در پرندگان شده که به آنفلوانزای فوق حاد معروف هستند.

رضایی متذکر شد: پرندگان وحشی و آبزی می‌‌توانند به شکل بدون علامت، ویروس آنفلوانزا را با خود جابه‌جا و به سایر پرندگان انتقال دهند.

انتهای پیام/69017/ح/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول