اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور خبر داد

انهدام 670 هواپیمای دشمن توسط پدافند هوایی ایران در جنگ

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور گفت: در زمان جنگ تحمیلی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست 670 فروند هواپیمای دشمن را منهدم کند.

انهدام 670 هواپیمای دشمن توسط پدافند هوایی ایران در جنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ملک‌علی اسدی‌فرد صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان جنوبی با محوریت منطقه پدافند هوایی شرق ضمن تبریک به مناسبت دهم شهریور‌ماه سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری در ارتباط با تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار کرد: پدافند هوایی افتخار حفظ و حراست از آسمان پاک کشور ایران را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی پدافند هوایی به تبع حفظ و حراست از آسمان پاک کشور ایران و همچنین حفظ و حراست از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

با پیشرفت دشمن در ساخت هواپیماها پدافند هوایی ایران پیشرفته‌تر می‌شود

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور با بیان اینکه پدافند هوایی از زمانی که جنگ‌های هوایی به وجود آمد تشکیل شد، اذعان داشت: هر چقدر هواپیماهای دشمن پیشرفته‌تر شود پدافند هوایی ایران پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر می‌شود.

اسدی‌فرد تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی در ایران سامانه‌ها و رادارهای هوایی و سایت‌های موشکی خریداری و در نیروی هوایی ارتش به عنوان یگان پدافند فعالیت خود را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: در این زمان پدافند هوا پایه در مقابل پدافند زمین پایه قرار داشت.

تغییر پدافند هوا پایه به زمین پایه بعد از انقلاب اسلامی

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور با بیان اینکه پدافند هوا پایه بعد از انقلاب اسلامی ایران به لحاظ تغییر نوع تهدیدات، جنگ‌‌ها و گستردگی جنگ تحمیلی به پدافند زمین پایه تغییر کرد، یادآور شد: این تغییر به سبب کافی نبودن پدافند هوا پایه بوده است.

اسدی‌فرد گفت: پدافند هوایی با تغییر روش خود به زمین پایه در سال‌های جنگ از کشور ایران دفاع کرد و در عملیات‌هایی که در جبهه‌های حق علیه باطل اجرا می‌شد مدافع عملیات‎ها و رزمندگان بوده است.

وی با بیان اینکه از آغاز جنگ تحمیلی دشمن از طریق آمریکا و کشورهای اروپایی تامین سلاح و مهمات می‌شدند، اذعان داشت: پدافند هوایی توانست با تلاش و قدرت در مقابل دشمن ایستادگی کرده و 670 فروند هواپیمای جنگنده دشمن را ساقط کند.

انتهای پیام/69021/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول