اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهشهر:

کتابخانه نعمت بزرگ برای مراجعه به دانش است

امام جمعه بهشهر از کتابخانه به عنوان یک نعمت بزرگ برای مراجعه مردم به کتاب‌های خوب یاد کرد.

کتابخانه نعمت بزرگ برای مراجعه به دانش است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، آیت‌الله صابر جباری در مراسم افتتاحیه کتابخانه شهید محمدیان خلیل‌شهر با قرائت آیه «فیها کتبٌ قیّمه» به تاکید قرآن در ارج نهادن به کتاب‌های ارزشمند اشاره کرد.

وی گفت: نخستین کاری که باید کتابخانه‌های عمومی باید در کشور، استان و شهرستان انجام دهند پالایش کتاب‌ها است.

امام جمعه بهشهر به لزوم تبلیغ و ترویج کتاب‌های ارزشمندی همانند آثار شهید مطهری تاکید کرد و اظهار داشت: کتاب‌هایی که مطالب منحرف‌کننده دارند نباید در معرض دید همگان باشند و باید در قفسه‌های جداگانه و مشخص برای تحقیق محققان مورد استفاده قرار گیرند.

وی با بیان اینکه امروزه جوانان به مباحث روان‌شناسی و عرفانی تمایل بیشتری نشان می‌دهند، گفت: کتاب‌های منحرف‌کننده و غربی در این حوزه‌ها را باید از دسترس عموم خارج کرد و کتاب‌های دینی و مطابق با فرهنگ اسلامی و بومی را جایگزین آنها کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه «فانظر الی طعامه» نگاه به طعام در این آیه را نگاه سیرتی دانست و افزود: در مطالعه کتاب‌ها هم انسان باید به محتوا دقت ویژه داشته باشد چراکه کتاب مضر حرام و کتاب بی‌فایده نیز لغو است.

جباری افزود: ما باید زمانی را در زندگی‌مان به کتابخوانی با کتاب‌های خوب و با فایده اختصاص دهیم چراکه کتاب وسیله‌ای است که می‌تواند ما را به رشد و کمال برساند.

وی به لزوم مخاطب‌شناسی کتابداران تاکید کرد و ابراز داشت: کتابداران باید کتاب‌شناسان خوبی باشند تا کتاب‌های ارزشمند را به مراجعه‌کنندگان ارائه دهند.

این استاد حوزه با بیان اینکه کتابخانه یک نعمت بزرگ برای مراجعه مردم به کتاب‌های خوب است، ابراز امیدواری کرد: ارزش کتاب‌های خوب موجود در این کتابخانه با خواندن و یاد گرفتن اهالی خلیل شهر آشکار شود.

وی در توصیه‌ای به مسئول کتابخانه گفت: مسئولیت کتابخانه در واقع مسئولیت مغز دیگران است و در این مدیریت، رعایت مسائل فرهنگی و شرعی نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول