اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

تولید ثروت از معدن راهکار خروج از اقتصاد تک‌محصولی نفت است

استاندار مرکزی، تولید ثروت از معدن را راهکار خروج از اقتصاد تک‌محصولی نفت دانست.

تولید ثروت از معدن راهکار خروج از اقتصاد تک‌محصولی نفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در نهمین نشست کارگروه توسعه معدنی استان اظهار داشت: وابسته شدن به اقتصاد تک محصولی چالش‌های بسیاری را فراروی اقتصاد کشور قرار می‌دهد که برای خروج از این وابستگی باید اقدامات اساسی را انجام داد.

وی تصریح کرد: یکی از این اقدامات اساسی توجه به بخش معادن و تولید ثروت در بخش معدن است که باید برای آن برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: در حال حاضر استان مرکزی یکی از مناطق مستعد در بخش معدن است، که بهره‌برداری صحیح از این معادن می‌تواند مسیر خروج از اقتصاد تک محصولی را هموار سازد.

شعبانی‌فرد با تأکید بر اینکه تولید ثروت از منابع معدنی موتور محرک برنامه‌های دولت و عامل تحقق حماسه اقتصادی است، تأکید کرد: تقویت زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی در بهره‌برداری بهینه از منابع خداداد و تکمیل زنجیره واحدهای فرآوری از اولویت‌‌های اساسی کارگروه معدن است که امیدواریم به صورت کامل محقق شود.

استاندار مرکزی بیان داشت: ایران اسلامی در بخش معدن از قابلیت‌‌های بسیار بالایی برخوردار بوده و از غنی‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود که خوشبختانه استان مرکزی نیز حرف‌های بسیاری در این زمینه دارد.

شعبانی‌فرد متذکر شد: هم‌اکنون مطالعات پهنه‌بندی معدنی در حدود 15 هزار کیلومتر از مساحت استان در قالب 6 پهنه انجام و مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 90 میلیارد ریال حقوق دولتی از محل معادن استان وصول شده است.

علیرضا زاوشی افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان امسال 300 میلیارد ریال درآمدهای معدنی در این استان خواهیم داشت.

به گفته وی؛ در حال حاضر 361 معدن فعال با ذخیره قطعی یک میلیارد و 200 تن و ظرفیت برداشت سالانه 18 میلیون تن در استان مرکزی فعال است.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول