اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته معدن اتاق اصفهان:

صادرات مواد معدنی نیازمند تدوین استراتژی است

مسئول کمیته معدن کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان گفت: صادرات مواد معدنی نیازمند تدوین استراتژی مشخص کوتاه مدت و درازمدت است.

صادرات مواد معدنی نیازمند تدوین استراتژی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان عباس تاج بخش در هفتمین جلسه کمیته معدن اتاق اصفهان تصریح کرد: اتخاذ سیاست‌های متعدد و صدور بخش نامه های ممنوعیت و آزادسازی صادرات مواد معدنی، فعالان این بخش را سردر گم ساخته است.

وی مسایل حقوقی دست اندرکاران بخش معدن را از جمله مسایل پیش روی این بخش  برشمرد و گفت: به دلیل ناآشنایی  معدن‌کاران با مسایل حقوقی و قانونی، این افراد با مشکلاتی در این زمینه برخورد می کنند.

وی بررسی حقوق دولتی و نحوه دریافت و محاسبه جرایم آنرا از دیگر مسایل بخش معدن استان اصفهان برشمرد و گفت: کمیته معدن خواستار شفاف سازی این حقوق و هزینه شدن در مسیر توسعه این بخش است.

تاجبخش نقش ماشین آلات در توسعه بخش معدن، راهکارهای افزایش بهره وری در معدن، تاثیرات نرخ ارز و نقش زیرساخت‌های در توسعه بخش معدن را از جمله موضوعات مهم  این بخش برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: صادرات محصولات مواد معدنی از دیگر چالش های  بخش معدن است که دارای نظام تعرفه مشخص نیست، تعرفه برنامه ریزی بر روی صادرات مواد معدنی می تواند در درازمدت منجر به صادرات مواد معدنی با ارزش افزوده شود.

وی از برگزاری دو سمینار تخصصی تاثیرات حمل و نقل و نقش صادرات مواد معدنی خام و فرآوری شده در اقتصاد بخش معدن طی سال جاری  خبر داد و گفت: در این سمینار تلاش می شود که دیدگاه فعالان این بخش با مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح و راهکارهای اجرایی ارایه شود.

تاجبخش خواستار بررسی نقش اکتشاف در بخش معدن شد و گفت: متاسفانه در موضوع اکتشاف، بخش معدن با کمبود متخصصان و حمایت های دولتی روبروست.

وی بررسی نقش دستگاههای اجرایی و ارگان های مرتبط  در  پیشبرد  توسعه و یا توقف بخش معدن  را یکی از وظایف کمیته معدن برشمرد.

وی زمان بندی و اولویت بندی برای پرداختن به مسایل حوزه معدن از مهمترین رویکرد های کمیته  عنوان کرد: کمیته معدن اتاق تلاش می کند با ارایه نظرات کارشناسی و اجرایی مشکلات معدن‌کاران استان را برطرف کند. 

تاج‌بخش افزایش ساعتی هزینه حمل و نقل برای حمل  مواد معدنی از سوی شرکت‌های حمل و نقل را مورد انتقاد قرار داد و گفت: حمل و نقل مهم‌ترین مشکل پیش روی واحدهای معدنی است.

انتهای پیام/2301/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول