اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور توسعه صنعت استان صورت می‌گیرد

قول مساعد نماینده تویسرکان در مجلس برای تأمین ارز

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از تأمین ارز مورد نیاز از صندوق توسعه ملی برای رشد صنعت استان به هر میزان خبر داد.

قول مساعد نماینده تویسرکان در مجلس برای تأمین ارز

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، عصر امروز با حضور محمدمهدی مفتح، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، سعید سیاری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان و حسین‌علی شرکائی، فرماندار شهرستان، رضا سلیمانی، رئیس صنعت، معدن و تجارت تویسرکان در نشستی وضعیت واحدهای صنعت و مشکلات آنها مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت و در این خصوص تصمیم‌گیری‌های اتخاذ شد.

*وجود 20 معدن در تویسرکان

در نشست امروز، رئیس صنعت، معدن و تجارت تویسرکان با اشاره به اینکه در تویسرکان 20 معدن وجود دارد، اظهار کرد: نوع ماده معدنی استخراجی از این معادن گرانیت، سیلیس، تزئینی، لاشه آهکی، دولومیت و آرن است.

رضا سلیمانی با اشاره به اینکه برخی از معادن تویسرکان غیر فعال هستند، بیان داشت: معادن روستاهایی مانند کارخانه، وردآورد و یعقوب‌آباد به علت مشکل با اهالی روستا و برخی دیگر نیز به دلایل عدم اعتبار تعطیل هستند.

وی با اشاره به شرکت فاران‌شیمی واقع در شهرک صنعتی تویسرکان، خاطرنشان کرد: شرکت فاران شیمی تولید‌کننده داروی همودیالیز است که اخیراً با تولید شربت ترک اعتیاد فعالیت خود را گسترش داده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت تویسرکان افزود: هم‌اکنون 45 نفر به طور دائم در شرکت فاران شیمی مشغول به کار هستند و در فاز جدید هم 12 نفر صاحب شغل خواهند شد.

به گفته وی؛ مشکل شرکت فاران شیمی نیاز به بیش از پنج میلیارد تومان تسهیلات دارد.

*ارزآوری بالای پارت شیمی با تولید کربن اکتیو

سلیمانی، یکی دیگر از کارخانه‌های شهرک صنعتی را پارت شیمی معرفی کرد و اذعان داشت: پارت شیمی به منظور بهره‌وری درست و بهینه از محصول گردو با توجه به سطح زیر کشت آن در شهرستان ایجاد شده است.

وی به پیشرفت 97 درصدی این کارخانه اشاره کرد و یادآور شد: برای فراوری پوست گردو دو کوره یکی برای تبدیل مواد به زغال و دیگری ساخت کربن‌اکتیو از زغال مهیا شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت تویسرکان، با اشاره به اینکه شرکت پارت شیمی برای 50 نفر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دارد، ابراز کرد: تولید کربن اکتیو ارز آوری خیلی خوبی به دنبال دارد.

سلیمانی، مشکل این شرکت را عدم سرمایه در گردش کافی برای خرید مواد اولیه عنوان کرد.

*قانون کار و بهره نرخ بانکی موانع توسعه

ادامه نشست رئیس صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه فضای کسب و کار کشور فضای پیش‌برنده‌ای نیست، بزرگ‌ترین مانع را قانون فعلی کار دانست.

سعید سیاری با تأکید بر اینکه اگر قانون کار اصلاح شود بسیاری از مسائل هم به خودی خود حل خواهد شد، تصریح کرد: شغل یک محصول ثانویه است ما باید بستر سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم.

وی، نرخ بهره بانکی را مشکل دیگر در این مقوله دانست و گفت: بیشتر واحدهایی که در سطح کشور با شکست مواجه شدند به دلیل عدم پرداخت به موقع پول بوده است.

* جوانان روستایی به مهارت مشاغل معادن مجهز می‌شوند

رئیس صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به تعطیلی شرکت‌های صنعتی، یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر این مهم را تحریم‌ها دانست و خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده دوسوم مشکلات مربوطه به علت کمبود نقدینگی بوده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم معادنی که بهره‌برداری آنها پیچیده نیست را به افراد روستایی ساکن در محل واگذار کنیم، افزود: مهارت‌آموزی معدن در مشاغل مورد نیاز به جوانانی که در حاشیه معادن زندگی می‌کنند، از جمله برنامه‌ها برای اجرایی شدن این امر است.

سیاری، سرعت در جذب کار و ایجاد مشارکت مردم روستا در این امر را از مزایای این کار برشمرد.

*صعود ارزش افزوده استان با تجهیز معادن به فناوری نوین

وی با تأکید بر اینکه حفاری معادن در کشور ما در اعماق زیرزمین نسبت به کشورهای دیگر کم است، اظهار کرد: ما باید به سمت شناسایی و فرآوری معادن در اعماق زیر زمین حرکت کنیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت همدان امکانات و تجهیزات نوین را لازمه سرعت بخشیدن به کار معدن خواند و گفت: تویسرکان با توجه به دارا بودن چند معدن گرانیت معروف با برند بالا یک سنگ‌بری سخت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با تجهیز فعالان معادن به تجهیزات روز ارزش افزوده و اشتغالزایی در استان همدان تقویت می‌شود.

سیاری ادامه داد: باید با تزریق پول تمام واحدهای نیمه‌فعال و طرح‌های نیمه‌تمام را وارد چرخه کنیم.

وی، اخذ ارز از صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری را راهکاری راهبردی به منظور احیای صنعت استان دانست و اجرایی شدن این مهم را از نماینده مردم تویسرکان در مجلس خواستار شد.

*کارخانه‌های صنعتی مفید تنها عامل توسعه‌یافتگی در تویسرکان

وی در بخش دیگر از سخن خود با تأکید بر اینکه تا شهرستان تویسرکان صاحب واحدهای صنعتی خوب نشود، امکان ندارد به رفاه و توسعه برسد، ابراز کرد: ما باید توسعه را به تویسرکان بیاوریم و این امر هم با ایجاد و رشد صنعت اتفاق خواهد افتاد.

به گفته این مسئول ایجاد زمینه عینی برای جذب تاجران خوب و فعال راهکاری اصولی برای تحقق این امر در شهرستان تویسرکان است.

وی، وظیفه صنعت را تولید ثروت خواند و اذعان داشت: هنگامی که ثروت تولید شود، مردم هم در رفاه هستند، پس برنامه‌ریزی در این راستا باید به گونه‌ای باشد که مشکل  به طور کلی برطرف شود.

*قول مساعد تأمین ارز از صندوق توسعه ملی برای توسعه صنعت تویسرکان

همچنین در این نشست نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی بر تکمیل و تجهیز شهرک‌های صنعتی تویسرکان تأکید کرد و افزود: باید خوشه‌های صنعتی برای ساماندهی کارگاه‌های کوچک صنعتی در تویسرکان ایجاد شود.

محمد‌مهدی مفتح بیان کرد: ما در ابتدای امر باید مزیت‌های نسبی تویسرکان را به منظور ایجاد بهره و درآمدزایی شناسایی و برای ساماندهی اولویت‌بندی کنیم.

وی برگزاری نشست با صنعتگران به منظور بررسی مشکلات را ضروری دانست و گفت: بیکاری بسیار شدید در شهرستان می‌طلبد برای رفع مشکلات و فعال‌سازی واحدهای صنعتی به صورت جدی وارد شویم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از تأمین ارز مورد نیاز از صندوق توسعه ملی برای توسعه و رشد صنعت استان و تویسرکان به هر میزان خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار ارزشمند در تویسرکان همه باید در راستای شکوفا شدن این مهم گام برداریم.

*تلاش برای جذب سرمایه‌گذار با لحاظ روابط کار

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: مسئولان در خدمت سرمایه‌گذار باشند و روابط فضای کسب و کار درست هم باید در این امر لحاظ شود.

مفتح ابراز کرد: فضای کسب و کار ایجاب می‌کند دولت کمتر حضور داشته باشد پس باید با تمام وجود در جذب سرمایه‌گذاران با هم‌اندیشی در این عرصه تلاش شود.

انتهای پیام/89010/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول